torsdag den 30. august 2018

Enkle og klassiske halstørklæder - Tykke Og Tynde – Gratis strikkeopskrift


Det varer ikke længe før behovet for noget lunt om halsen melder sig når vi skal ud i rusk, regn og kulde. Halstørklæder skal strikkes nu ; )

 
Sidste år lagde jeg opskriften ud på ”Roulade”, øverst til venstre, et enkelt halstørklæde, strikket på pind No. 3.0, så nemt at strikke at alle, også nybegyndere, kan være med. Du finder opskriften lige HER.
 
I år har jeg på ”bestilling” lavet en tykkere udgave af Rouladen (Roulade+), den øverst til højre. Her strikkes med 2 tråde samtidigt på en pind 5.0 hvilket giver Rouladen et mere ”groft / chunky” udtryk med endnu mere put mig væk fra kulden effekt.
 
 
Til denne tykkere udgave har jeg brugt samme fremgangsmåde rent strikketeknisk men kun 64 masker strikket på en pind 5.0.
Striberne har jeg undladt da modtager gerne ville have farvespræl kombineret med ensfarvede sektioner. Dette ønske har jeg opnået ved i de ensfarvede sektioner at strikke med 2 tråde Tynd Lamauld samtidigt og i det lange mixede stykke har jeg strikket med én tråd Tynd Lamauld fra CaMaRose og én tråd Merino Sock fra Hedgehog (HH) ifarven Dijon.
Farverne på Roulade + fordeler sig således:
Et stykke i ensfarvet med to tråde Råhvid Tynd Lamauld (TL), herefter et stykke med Råhvid TL og HH, skiftende til HH og Lys Pudder TL et lille stykke, så HH og TL Mørk Kit, HH TL Gammel Rosa, afslutningsvis har jeg HH og TL Varm Rosa, og vil afslutte med ensfarvet TL i Varm Rosa.
Grundformen HER lader alle døre stå åben for at farve/ stribe kombinere dit eget tørklæde og har du god tid kan jeg anbefale den ”Tynde”, vil du gerne have lidt fart på tager du Plus udgaven, jeg er næsten i mål med 200 cm på tre aftener, så det går virkelig tjept i plus udgaven.
GOD STRIKKELYST.
 

 
 
 

Ingen kommentarer: