søndag den 11. december 2011

SysleSammen No. 3 2011 NavnePynt

Her på den 3. søndag i advent vil jeg vise jer en ide/tanke jeg har villet prøve af i mange år....

Jeg vil så gerne på en eller anden måde flette navnene på dem vi holder jul med både fysisk og i tankerne ind i juletræet.



Derfor denne kugle.


En æske kugler og kroge eller snor til.


Af meget fint hullet broderistof har jeg klippet to stykker målene 4,5x7 cm det første stykke har jeg efter bedste evne med broderitråd broderet min datters navn...
Hvad stinget hedder ved jeg ikke men jeg gør således.


Til sidst har jeg på bagsiden sat det stykke uden navn og på symaskine lavet en zig zag rundt i kanten for at holde de to stykker sammen og undgå trævler.


Mellem de to lag har jeg med en uspids nål trukket en meget tynd hobbytråd/fiskesnøre for at samle navneskilt og kugle.


For enden har jeg sat en lille perle så tråden ikke kan smutte gennem broderiet.


Voila! minimum 10 styks tilbage... ;-)

Nyd Dagen

KH

12 kommentarer:

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Så kan man da ikke andet end at føle sig velkommen, dejlig ide

Skøn 3. advent, Stine:))

May Anne sagde ...

Det er da en rigtig sød tanke at have.. og ideen er da rigtig sød.. og pynter samtidig med...

Gitte sagde ...

En skøn tanke og ide...En dejlig adventssøndag til dig ;-)

Anonym sagde ...

hvor er de altså yndige de kugler med navn , rigtig god advents søndag

Britt sagde ...

hvor er de søde. Rigtig fin ide

Karen Marie sagde ...

Så søde og kan oplyse, at det ligner kædesting du der har haft gang i ;0)

Knus og dejlig søndag aften til dig - Karen Marie

Lisa sagde ...

Sikke en fin ide. Der er nu noget over at have noget helt personligt hængende på juletræet.
Jeg bliver stadig helt glad når jeg hænger MIN fugl op.
//Lisa

karenbykaren sagde ...

God idé - og fede farver på julekuglerne! tror da at jeg skal ned efter et par stykker også...

Karen

Marina sagde ...

Næ hvor er det fint. For mange år siden, den gang laminering var noget nyere og smartere kan jeg huske et år hvor vi fik en lille kasse julepynt hvor der var lavet billeder til ophæng af vores familie komplet med rød sløjfe og det hele lige til at hænge på juletræet. Det var samme kære tanke (men din er nu noget finere).

Eva sagde ...

Anna hun har ingen ro, før hun får sin pakke.....

Sikke en sød idé.

LaLa`s Loft sagde ...

Så hærlig ide`, den kommer jeg til å låne :)

Anonym sagde ...

Blev hel trist af at se dit billede. kom til at tænke på min lille døde datter. men måske hun kommer med på træet til næste år i form af en "englekugle".