lørdag den 15. oktober 2011

Lune SkriveSager - DIY


Måske dine skrivesager ikke bliver lunere af denne DIY , men de ser lunere ud ;-)



Har du en rest kogt uld er der ingen grund til at smide den ud ! Jeg havde ex en smal stribe uld som rest efter BumCarlsen og tilmed en tom olivendåse...er rigtig dårlig til at smide ud...


Jeg har målt højde og omkreds på dåsen, klippet et stykke kogt uld plus ca 0.5 cm sømrum, syet sammen ret mod ret og har stukket sømrummet til siderne med broderigarn.


Med en PomPom maker str 35 har jeg lavet 3 pompomér i rester af uldgarn bundet af med en rivefast snor.


PomPomérne har jeg syet fast på ulden, herefter har jeg limet den øverste kant af ulden fast til dåsen imens den nederste ende er riet til så den nøjagtig lige når ind under dåsen.


Voila, vinterlig blyantsholder...

Nyd Dagen

KH

7 kommentarer:

karenbykaren sagde ...

Sikke en sød "dåse" ;) Det er en fin måde, at få brugt de rester af garn og stof der bliver tilovers.

-karenbykaren

Solvejfire sagde ...

Ja det er en sød lille ide, der kan friske op på skrivebordet :)

Trine sagde ...

Så fin den ble:)
Takker for en god ide.

Unknown sagde ...

Det er en meget sød idé. Du er velkommen til også at kigge forbi min nye blog http://englegarn.blogspot.com/

Mange hilsner Pernille

Karen Klarbæk sagde ...

Whau det var billigt for de der pom pom makere....
Sikke fin dåsen er blevet.

Kram

Pinautz sagde ...

Hvor er den skøn. Den må absolut på min (Wish)-to-do liste.
Perfekt til min datter´s værelse :-)
Kh Lena
http://pinautz.blogspot.com

Maiken sagde ...

Smart! Mon ikke også den vil være fin som lille vase?

Prøver virkelig at begrænse mine kreativ indkøb, da jeg kun når en brøkdel af mine projekter, så jeg prøver ihærdigt at overbevise mig selv om at jeg ikke behøver en pompon majer. :)