lørdag den 2. april 2011

Fornemmelser For Stjerner DIY Hæklet Stjerne

Allerførst vil jeg sige tak for alle jeres søde indspark , links og tiltag i forbindelse med mit stjerneprojekt...

Vi kan vist konkludere at der allerede findes en hæklet stjerne eller to derude!

Jeg er desværre utrolig dårlig til at forstå og bruge andres anvisninger indenfor hækling sååå jeg har besluttet at holde mig til den jeg selv er kommet frem til, også selv om den ikke blev helt som tænkt...

En DIY i at hækle en stjerne eller ja en lille anvisning til hvordan man også kan gøre det får du her.
 

Jeg har startet med at hækle en cirkel således:

-På nål 3,5 har jeg i dobbelt garn slået 3 lm op og samlet den til en ring med en km.
-I den ene af de to lykker har jeg i hver maske hæklet to fm ( for at undgå det lille hul i midten) til ialt 6 m
-2 fm i hver maske til ialt 12m
-2fm ihver m til ialt 24m
-fm hele vejen rundt MEN 2 fm i hver 4. m til ialt 30 m.
-slut af med en km.

Nu er cirklen færdig.

Takkerne er der 5 af, og ja man kan jo fortsætte cirklen til ex 36 m og så få 6 takker osv....
Der går således 6m til hver tak og såddan laver du takkerne:
-


 Her er cirklen færdig og sluttet med en km.


Den gule nål angiver start masken hækel en lm og slå om


Stik i 2. maske ( blå nål) slå om og træk gennem 2. maske


Slå om og træk gennem alle masker

 
Hækel en lm og slå om



Stik gennem 3. maske ( den røde) og slå om og træk tilbage gennem 3. maske


Slå om og træk gennem de to første masker på nålen


Slå om og træk gennem de sidste to masker på nålen


Hækel 2 lm


Stik nu direkte i nr 2 lm fra nålen og lav en stram km ( Lig spidsen af takken)


Slå om og stik i 4. maske ( den hvide)


Slå  om og træk gennem 4. maske og de to første masker på nålen


Slå om og træk gennem de sidste to masker på nålen



Slå om , stik i 5 maske ( den sorte), slå om og træk gennem 5 maske og alle masker på nålen


Slå om og stik i 6. maske ( den fesen grønne) gennem 6 maske og lykken, stram lidt til så den kommer godt ned til cirklens kant.



Stik nu i næste maske = 7. maske = 1. maske i den næste tak lav en km og så en lm osv som vist ovenfor.

Nu laves endnu 4 takker



TAH DAHHH så skulle den gerne se således ud




Rigtig god fornøjelse!

KH

11 kommentarer:

Jane sagde ...

Hvor er de fine, men det der hækleri er rent russisk for mig.....;O)

Mette sagde ...

Fedt at du er kommet frem til en brugbar løsning - kender godt det der med, at det man kan finde rundt omkring bare ikke er liiiige som man havde planlagt. Er selv i gang med at "mønsterpulere" et strikket tæppe.

God weekend
Mette aka lillelyn

Karen Klarbæk sagde ...

Du linker kun til min store stjerne og ikke den lille som er den der ligner din mest.
http://karenklarbaeksverden.blogspot.com/2010/12/22-lage-i-min-diy-julekalender.html
Kopier og sæt "koden" ind så kommer du direkte ind på opsriften.
Man kan lade være med at hækle de 2 sammen, så har den samme effekt som din.

God stjernedag til alle.
Karen

Katrine Neontråden sagde ...

Ej, hvor er den bare fin :) Jeg skal lære at hækle næste weekend :) Er det for svært at starte med stjernen? (Har ik nogen fornemmelse af det endnu, så undskyld, hvis jeg fornærmer nogen).
Knus

Unknown sagde ...

Yay!!! Thank you, now I know how to make a star!!!!
Chris :o)

ReVinyl sagde ...

Åhhhh....den var kjempefiiiin!! Det var nå jeg skulle ønske jeg kunne hekle...må bare få lært meg det altså...

Fin helg til deg! :)

tusindfryd sagde ...

Hmmm stjernen er måske ikke lige det allerførste begynderprojekt? MEd mindre du har en der kan hjælpe dig ved hånden? Hvis jeg var dig ville jeg starte med at hæle noget uden så meget "figur" måske en klud eller noget bare for at få en fornemmelse af det at hækle ;-)

Der er libket til den rigtig stjerne under Karen nu, gik lidt hurtigt ;-))

KH

Udda Bella sagde ...

Wow Love it!!!!

Petra / Popetotrora sagde ...

Vad fina!! Jättebra beskrivning. Tack för att du delar med dig!

Frk. Nielsen sagde ...

Ej hvor godt! :o)
Det bliver jeg simpelthen nødt til at prøve

Katrine sagde ...

Ej for fedt ! det skal prøves og blive rjeg god til det bliver det nok masseproduceret til mit juletræ :)

Katrine , http://katrinestampe.blogspot.com/