søndag den 28. november 2010

"SysleSammen" No. 1

Første søndag i advent, havde du glemt det? Eller var du bare klar?

Skulle du vare "en af dem" ;-))) der ikke lige fik bundet en adventskrans eller andet er her måske lidt hjælp at hente i vores lille syslesammen. Den første af 4.

Du skal bruge en gammle juletræslysholdere, lidt tyl gerne i farve, perler, knapper, små smukke dimser og lidt hvidt ler eller en anden masse der vil størkne med tiden :-)



Jeg har brugt lidt hvidt ler rullet det til en "pølse" og fordelt den rundt i lyseholderen, herefter har jeg såddan med lidt eftertænksomhed og lidt tilfældighed trykket div smukke perler og knapper ned i massen :-)

Til sidst har jeg klippet en lang tynd strimmel tyl og foldet den så den bliver lidt pompom agtig og bundet den omkring den nederste del, godt gemt væk fra lysets ild ;-)



Ser du hvis du nu laver 4 af disse og finder en kvist gran kan du ligge det hele på et aflangt fad og så er du klar til det første vers af "nu tænder vi et lys i kvæld.."


Nu vi er i så god tid kan de "flittige" også nå at lave lyseholdere nok til hele juletræet, til værtindegaver, venindegaver, pakkeleg ect.....

Så kære læsere sammel jer om bordet med venner eller familie og alverdens skønne småting, børnene kan jo også stikke små plastikfigurer i.

Næste søndag kommer vi lidt tættere på himlen....

Rigtig god fornøjelse!

KH

8 kommentarer:

KrudtuglensMor sagde ...

Love, love, love it!!! Mmmm et helt juletræ.... åh ja!

Vi skal jo holde jul for første gang her i den lille perle, så det er så fedt at skabe en helt ny tradition med vores julepynt, vores julemad og smukke dekorationer :)

Tak for en billeskøn DIY, og en fantastisk ide!!

Eva sagde ...

De er da bare så søde:)
Jeg følger helt sikkert med i næste uge også.

Brilleting sagde ...

Skønne!! :-D

Helle - Prinsessebo sagde ...

Hvor er de skønne!! Hvor har du fundet de gamle lyseholdere??

kundskabogkaos sagde ...

CUTE!! Total henlagt til prinsesse universet! Hvorfor ejer jeg ingen af de hamle lyseholdere?!? Øv!

Julia Hausfrau sagde ...

Hvor er det bare en god idé, det ser vildt fint ud! Nu går den vilde blogjagt så ind på den slags lyseholdere ;)

trinesoehest sagde ...

Ultra god ide! Min adventskrans mangler pynt, og mon ikke denne ide kunne bruges der? Det tror jeg nok!

Karen Klarbæk sagde ...

Uh...jeg er jo den heldige ejer af en allerede.
Den er knuselsket :)