tirsdag den 3. maj 2011

Rabarbersen

Jeg har været heldig at få en kæmpe favnfuld friskplukkede rabarber af søde Kristine/ Billy Hankat




Lige pt ligger et kilo af dem og hygger sig med jordbær fra sidste sommer i min store marmelade gryde, svøbt i rørsukker og vanilliekorn...uhmmm vi skal vist have pandekager i aften med dugfrisk marmelade?

Du får lige opskriften her:

1 kg rabarber
750 gram jordbær
800 gram rørsukker
2 hele vanilliestænger, skrab kornene ud og snit stænglerne og kom dem i.
Lad hele banden stå og safte ( og tø hvis du bruger frugt fra fryseren) kog det meget langsom op og lad det simre til du synes det har en god konsistens.
Fyld på atamonskyllede eller kogte glas og luk fluks ;-)

Mumsen.

Nyd Dagen

KH

9 kommentarer:

Trillemus sagde ...

Det lyder lækkert. Mine rabarber er også klar til høst. Faktisk har jeg rabarber i fryseren fra sidste sæson-sådan går det når man vil "spare" men nu tror jeg altså snart at de ryger i gryden sammen med jordbær.

Kh Mette

frk.regnbue sagde ...

Rabarber er skønne. Jeg har også masser i min have:-) Kh Christina

Marlene sagde ...

Rabarber er skønne og tegn på forår og sommer.

Diktesoph sagde ...

Heldige asen! Smows :)

Unknown sagde ...

Hvis du skulle få nogle i overskud, så kan denne kage virkelig anbefales:
http://www.isabellasmith.com/cms.php?id_cms=12&kid=229
Bagte den sidste weekend og den vandt mange plusser ;o)
De kærligste hilsner
Jill

Marianne sagde ...

mums si'r jeg bare... gad godt komme forbi til aften :)
kh♥

Mia sagde ...

Uhm, det lyder lækkert, mine er vist også klar til høst, dejligt med en anden ide end rabarber-crumble.
Ha en dejlig dag.
Kh Mia

Marie-Louise sagde ...

Uhm, jeg elsker rabarber og jeg elsker Kristines skønne skønne rabarberkager. Hun er en sød én, hende Kristine ;-)

Kreafabrikken sagde ...

Elsker bare nykogt marmelade, og især duften af det sidder i huset og vækker minder om sommervarme dage. Mums og velbekomme. Mvh Louise