lørdag den 3. oktober 2015

Tusindfryds "Weekend" - Strikkeopskrift

Modellen "Weekend" strikkede jeg i min sommerferie.
Egentlig var den "bare" til mig selv/eget brug  som indendørs jakke i skovhytten på de kolde dage, morgenkåbe, putte med te i sofaen kåbe og ikke mindst som jakke til efteråret.

 
Men nu hvor modellen er færdig og kan få selv mandage til at føles som weekend har jeg sat den op som opskrift i webshoppen så andre kan få lige så meget glæde af den som jeg selv.
 
 
"Weekend" er strikket i patentstrik i Lamauld fra Camarose. Der strikkes frem og tilbage, nedefra og op med raglanærmer og der er et minimum af montering. Knaphuller har jeg udeladt i denne model, men knaphuller vil nemt kunne tilføjes og i opskriften har jeg beskrevet hvorledes.


"Weekend" er rummelig hvorfor jeg kun har gradueret i One Size, modellen kan med lethed gøres længere og patentmønsteret gør at den let giver sig i bredderne.

Opskriften kan du finde lige HER hvor du også kan læse mere om modellen. De mange smukke farver lamauld den kan strikkes i kan du se lige HER

GOD STRIKKELYST

Ingen kommentarer: