torsdag den 13. august 2015

Opskrift På Hæklede Håndklæder I Pimabomuld

 
 
I Sommerferien fik jeg i den grad pudset min hæklenål af og de næste dage får du et par af de opskrifter der kom ud af det.
 
I en skøn  bomuld, Pimabomuld fra Camarose/Strikkebogen har jeg i fastmaskerib lavet mig en lille stak gæstehåndklæder.
 
Maskerne giver en fin riflet og elastisk struktur med en dejlig fylde.
 
Pimabomulden fås i rigtig mange fine farver og holder sig dejlig blød så den kan jeg varmt anbefale. De mange farver Pimabomulden fås i kan du se HER
 
 
Mål:

Ca. 30x45 cm

Det skal du bruge:

Hæklenål no.3,5, hækler du stramt gå gerne en halv nål op så det ikke bliver for fast.

To nøgler Pimabomuld fra Camarose

Til Nålen:

Slå 72 lm løst op, vend og stik i anden m fra nålen og hækel fm tilbage, SIDSTE m hækles dog med en halv stangmaske.

*Vend med en lm og hækel nu fm i bagerste lænke rækken ud, i SIDSTE m hækles en halv stang maske*

Gentag * til * til første nøgle er opbrugt.

Start næste nøgle ved begyndelsen (72 lm) hækel nu 2 rækker fm gennem begge lænker( der vendes med 1 lm). På 3. række hækles 32 fm, slå nu 6 lm op og spring 6 m over, hækel 32 fm.
Hækel nu yderligere 2 rækker fm incl i de 6 nye lm, luk af.

Fortsæt nu med fm i bagerste lænke * til * til håndklædet måler ca. 43 cm ( eller ønsket længde), slut af med 2 rækker fm.

Træk tråden igennem og hæft ender.

Jeg har haft mit håndklæde liggende i koldt vand et døgns tid inden vask på 60 grader, så er det klar til tørring.

God Hæklelyst

KH Tusindfryd.

Ingen kommentarer: