lørdag den 21. februar 2015

Lukker Foråret På Ind Med Nye Farver

Her på vinterens sidste vers har jeg lukket lidt op for foråret med 10 nye farver i Tusindfryds  Hverdagsuld.
 
Årstidernes skiften har det med at skubbe til min farveholdning og jeg mærker tydeligt hvorledes de lysere og mere pastellede farver "trænger" sig på når jeg tager farver fra til projekter.
Som kontraster til de meget lyse og sarte elsker jeg at tilføje "jordfarver", særligt de mørke grå men af de nye kommer jeg til at vælge mulvarp, Kahki og ikke mindst Mørk sennep som er gylden og frisk.
 
De 10 nye farver i Hverdagsuld er:
 
Sølvgrå 08, Kahki 46, Søgræs 33, Mellemblå 24, Skyblå 26, Mulvarp 47, Kit 06, Mørk Sennep 40, Gl Rosa 18 og Lys Lilla 43
 

Tusindfryds Hverdagsuld består af  100% ren uld  fra New Zealand, som i EU bliver spundet 6/2 og farvet i Tusindfryds egne og udvalgte farver.
Hverdagsulden er med sin slidstyrke og fylde aldeles velegnet til både strikkede, hæklede og hakkede tæpper og puder  samt til beklædning til både børn og voksne.
Under arbejdet og efter vask åbner Hverdagsulden sig lidt hvilket øger fylden og blødheden yderligere. Hverdagsuld er således et klassisk uldgarn til mange formål.
Til beklædning kan Hverdagsulden særligt anbefales til overtræks beklædning som ex veste, cardigans og overtræksbukser .
Har du lige fået fingre i  Koftebogen er Hverdagsulden oplagt , ja til strik af alle slags klassiske uld cardigans og sweatre vil du kunne vælge mellem Hverdagsuldens 44 farver.

Personligt bruger  jeg flittigt min cardigan  "Alle Dage" strikket i Hverdagsuld med EKSTRA længde så den er dejlig lang og kåbe agtig. Min Alle Dage bliver ikke skånet i det daglige og må siges at have gennemgået den ultimative test for brug og holder sig helt fantastisk uden nuldren og uden at miste formen.

Håber de nye farver også lukker lidt forår ind hos jer :-)

KH

Ingen kommentarer: