lørdag den 3. januar 2015

Nye Strikkerier Til 2015 - " Helt Klein", Ny "Yndlings Cardigan" Og " En Stribet Lama "

 
Et nyt (strikke) år er skudt i gang.
 
Til strikkekurven 2015 er sommerens design netop kommet fra trykken og er nu klar til at blive strikket.
 
" Helt Klein " er en serie af 4 opskrifter i str. præmatur 44 og 48 - 2 år.
 
Ideen om at graduere helt ned i præmatur har jeg længe arbejdet på. 
 Mine to børn kom 8 uger for tidligt og jeg husker tydeligt hvordan de svømmede i str. 50. I dag fås der tøj i præmatur str., men i min søgen på strikkeopskrifter var der "lavvande".
Str. 44 svt. 1,5-2 kg, Str 48 2-2,5 kg. Str 48 er også velegnet til tvillinger.
 

Helt Kelin No. 1, bukser med strukturmønster i siderne. Helt Klein No. 3 bluse med stolpelukning og detalje over skulderstykket. Se mere HER

 Helt Klein No. 2 og No. 4, hhv. bukser og bluse med hulmønster.

Alle Helt Klein modellerne strikkes i Tusindfryds Engleuld.


En "Yndlings Cardigan Engleuld"  Str 0 mdr - 5 År , strikket i to tråde Engleuld på pind 4.5 er kommet til.

Opskriften kan varieres med strukturstrik over hele ærmet som her


Eller blot over skulderstykket.

Knapkanterne giver også mulighed for individuelle variationer. Se mere lige HER


 "En Stribet Lama" kom lige til sidst i 2014. Klassisk stribet sweater med raglan , strikket nedefra og op i Lamauld Fra Strikkebogen / Camarose.

Her er lagt op til  farveleg, kombiner bundfarve og striber om du drømmer om. Udover opskriften på sweateren indeholder opskriften en hue til de rester sådan en gang stribestrik bringer :-)



Der arbejdes selvfølgelig på flere 2015 strikkerier ;-)

Rigtig God Strikkelyst

KH

W

3 kommentarer:

Rikke sagde ...

Hvor er det nogen skønne designs! Og jeg er helt begejstret over du også laver de bitte små str. Godt gået :-)

Eva sagde ...

Åh, hvor er det fine sager.

Woollen Affairs sagde ...

Nogle fine opskrifter. Mon ikke der snart kommer flere babyer i vennekredsen, som man kunne strikke til. :)