søndag den 21. september 2014

Småt Og Godt

I går Lørdag smuttede jeg en tur til Nordatlantens Brygge.
 
Her blev der holdt en ret lille men meget fin strikkefestival med Islandsk Strikdesign og garn.
 
Udover salgsboder med klassiske Islandske garner, nye garner og helt særlige garner, er der lagt op til foredrag om ex i indfarvning af uld med naturfarver , strikketurisme og  nordiske strikketraditioner.
 
Mini workshops : splejse ender, lynlås i strik og design din egen islandske sweater.
 
 
 

Af helt særlige garner fandt jeg dette angora garn, nænsomt klippet fra egne kaniner af spinderen selv , fik hen af 36 g med, ca 1/4 af hendes samlede "produktion" en rigtig lille garnskat.


Hespa er naturfarvede garn og her er virkelig mange farver at vælge imellem.


Der blev håndspundet undervejs...


Til mig selv købte jeg "EinRum" et klassisk Islands garn med en silketråd tvundet i , skal blive til en lang islandsk cardigan , engang....

Hvis du har søndagen fri og har mulighed for at smutte forbi Nordatlantens Brygge, Strandgade 91, 1401 Kbh K, kan jeg virkelig anbefale det , er lige noget helt andet end det vi ser til hverdag.Festivalen er åben fra 12-17, entre 100 kr ,du kan læse mere lige HER

God Dag

KH W

7 kommentarer:

Fríða sagde ...

og jeg kan stærkt anbefale Gudruns smukke plantefarvede garn af islandsk uld, jeg har köbt hos hende flere gange og strikket af det og det er bare MUMS!
kh.fra Island
Frida

sonja sagde ...

var lige et smut forbi i dag, fik købt noget af det skønne plantefarvede garn fra gudrun:)

Raastof sagde ...

Jeg var også lige forbi i dag, virkelig lækre sager.

Lilla dør sagde ...

Såg kjempe jillt ut. Hadde eg bare vert i nærheten....... . Ha ei fin og kreativ haustveke. klem

Barwitzki sagde ...

Ahhh - jeg så ut som dette!!!
Takk for fine bilder.
Ha en riktig god uke.
Hilsen til deg.

Die HausFrau sagde ...

Jeg er så ærgerlig over, at jeg ikke kunne komme forbi... og at jeg faktisk ikke anede, at den eksisterede! Hvordan holder I alle sammen øje med alle de fine arrangementer, som jeg går glip af? :)

tusindfryd sagde ...

; ) det var ved et tilfælde jeg så det men hold øje til næste år samme tid ? KH w