mandag den 18. august 2014

Broderi - Få Bugt Med Garnresterne

 
Når man nørkler meget får man mange nørklerester....
 
I butikken hører jeg ofte, at andre end jeg selv, har mange garnrester og gerne vil bruge dem til noget konstruktivt .
 
Gode ideer til brug af garnrester er jeg derfor altid på udkig efter .
 

Bruger man et  "groft" stykke  stramaj stof 4,0 thr/cm - 10" Count kan man , i al fald med Tusindfryds Hverdagsuld , fint brodere med sine rester. Alt efter hvor mange rester og hvor meget tålmodighed man har vil det stykke "stof" som fremkommer kunne forvandles til et pudestykke, sættes i en ramme, syes om til et cover, en pung eller bare gemmes som en lille skat i syæsken ?

Har man tyndere eller tykkere garner findes stramajstof i mange størrelser, så det er "bare" at finde en som passer til garnet.


En anden god ide til garnrester man gerne vil have ud af verden uden at smide dem ud , er at gå forbi den lokale børnehave / SFO, det er snart kastanjetid og "edderkopperne" skal jo have spindelvæv , er sikker på at garnrester vil bringe lykke der.

Ønsker Dig En Dejlig Dag

KH

4 kommentarer:

Maj sagde ...

SÅ fint!

Noget Uldent sagde ...

rigtig god idé. Det kunne blive sådan et flot cover af en aller anden art.

Gitte Tofte sagde ...

Ser rigtig fint ud - god idé!
Mit problem er dog, at det ofte er forskellige garntyper jeg brænder inde med ...

Hottentotten sagde ...

Så fint, tænker at jeg burde gå igang med puder tl vores spisebordsstole.