søndag den 6. juli 2014

Lidt Blåt - Sommerlukning- Og En Lille Opskrift Til Dig

Lidt Sommer Opdatering ( Og Sommerlukning ) Er Vist På Tide.....
 

Imens Der Er Sommerlukning I Butikken Og På Webshoppen Skal Jeg Tilbringe Tiden Med Min Familie, Vi Skal Lidt Ud I Det Blå , Sove Lidt Længere End "Normalt" Og Allermest Bare Lade Dagene "Flyde".
Jeg Glæder Mig Også Til Ro Og Fordybelse I Strikketøjet  Som Gerne Skulle Blive Til Et Par Opskrifter I Det Nye EngleUld.
Dase , Strikke Og Familiehygge Er vist Hvad Der Er På Programmet Fra Den 12.7 - 3.8 , Tiltrængt :-)

 
Lidt EngleUld Er der Allerede Blevet Eksperimenteret Med, En Bella I EngleUld No 11, Og En Hel Del Jeansblå Engleuld Er Taget Fra Til Noget Til Drengene...


En Lille Sommerhat I Pimabomuld 8/2 Er Vist Meget Passende Lige Nu.
Vil Tro Den Passer Til En Barbie Eller En Porcelænsfigur , "bare" Til Pynt Er Den Nu Heller Ikke Tosset.

Opskriften:

En Lille Rest Pimabomuld 8/2 ( 50 g = 200m) Eller Anden Tynd Bomuld.
Hæklenål no 2,5 -3 - 3,5, Jeg Har Hæklet På 3 Og Hækler Hverken Stramt Eller Løst, Hækler Du Løst Prøv Med 2,5, Hækler Du Stramt Snup En 3,5 ;-)

Slå 3 lm op, luk med 1 km.
Lav 2 fm i hver lm til ialt 6 m.
Lav 2 fm i hver m til ialt 12 m
Lav 2 fm i hver 2. m til ialt 18 m
Lav 2 fm i hver 3. m til ialt 24 m
Lav 2 fm i hver 4. m til ialt 30 m
Hækel nu 8 runder fm, slut med 1 km.
Hækel nu i forreste lænke !
Lav 2 fm i hver 3 m til ialt 40 m
Hækel nu igen gennem begge lænker !
Lav 2 fm i hver 4. m til ialt 50 m.
Lav 2 fm i hver 5. m til ialt 60 m
Lav 2 fm i hver 6. m til ialt 70 m, slut med 1 km

Hæft ender.

1 kommentar:

Jannie Helle sagde ...

Åh, den butik i Esbjerg er også super skøn! God ferie og tak for dejlige køb hos dig i formiddags :) Jeg tror jeg kommer forbi en dag efter ferien og køber garn til en bluse til mit kommende gudbarn :)