onsdag den 4. juni 2014

Syning I Forskellige Hastigheder.....

 
 
Var på Syskole i går.
 
Fik syet tre stykker tøj, helt uden brug af symaskine...
 
Et par meter jersey og Lines overlocker med fuld pedal, så sker der ikke så lidt på sådan et par timer en helt almindelig tirsdag formiddag!
 
 

Elsker den finish en overlocker giver og så er det dejligt af og til i eet hug at blive færdig med både søm og kanter ;-)

På vejen hjem cyklede jeg forbi butikken Kitub i Classensgade på Østerbro, i vinduet hang et fantastisk stykke syarbejde der ikke lige gøres i et hug....


Kan ikke lade være med at beundre et arbejde som dette og den enorme tålmodighed og flid som ligger bag....tør slet ikke tælle hvor mange stykker der er!


Alle stykkerne er tilmed håndquiltede i kanterne, HATTEN AF !

Nyd Dagen

KH

4 kommentarer:

Karina Viki sagde ...

Uhhh, jeg drømmer også om en overlocker :)

Fantastisk håndarbejde - må erkende at den tålmodighed har jeg bare slet ikke, men beundrer helt vildt dem der har :)

Blev lige helt nostalgisk over at læse om Classensgade - min elskede farmor boede der det meste af sit liv og alle min barndomsferier hos hende blev tilbragt med at udforske gadelivet, små hyggelige specialbutikker mv sammen med hende :)

Moster Pips sagde ...

Hun har de mest fantastiske ting dernede, jeg er helt vild med hendes puf og sættet med de 3 små skåle.
Tæppet er heller ikke værst;0))

Tina sagde ...

Meget fint stykke arbejde af dig også, og ja en overlocker er en genial opfindelse, der kan man hurtigt få lidt fra hånden.

Men også meget smukt arbejde det andet du har vist frem, det kræver dog tid og tålmodighed.

Hvis du har lyst så se min datters nye ugle-maleri 90x120 cm. :
http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/06/en-uglet-familie.html

God weekend herfra.
Tina
www.mariahoffbeck.blogspot.com

Stine (Blåvild) sagde ...

Jeg kan faktisk godt lide at have projekter med fart på og projekter der tager tid. Overlockeren er dejligt hurtig og patchworktæpper tidskrævende og et hæklet grannystripes tæppe ligeså-håber snart at blive færdig med det jeg laver efter din vejledning:-) mon ikke dette patchworktæppe er lavet af gamle herreskjorter. God idé!