onsdag den 14. maj 2014

Godter Fra Grøftekanten

 
På et loppemarked i mit Hood fandt jeg en gammel plettet dug med det fineste miniature broderi af Dansk Grøftekant.
 
Egentlig helt uanvendelig med de pletter og dog....
 

Broderierne er jo et fantastisk stykke sirligt udført håndarbejde, det i sig selv gør dem samle- og beundringsværdige.


Dugen her fik en tur med saksen og knappemaskinen , når der nu er pletter på "må" man godt splitte det i atomer efter min mening ;-)


Og der kom jo noget godt ud af denne splittelse af  en sammenhængende grøftekantsrække , 9 helt unikke knapper i forskellige størrelser, med ægte håndsyede broderier.

Så har du grøftekanter på loftet hengemt grundet pletter og mangel på "mod" til at smide dem ud er der håb for dem.

Nyd Dagen

KH

18 kommentarer:

Maj sagde ...

De er smukke.
Jeg synes en upcycling er helt på sin plads!

A + K = ♥ sagde ...

Hvor er de fine, synes broderi er så sødt.

- Anne

A + K = ♥ sagde ...

Hvor er de fine, synes broderi er så sødt.

- Anne

Johnna Maibom sagde ...

Hvor er de fine!

Joan sagde ...

Hvor er de flotte og feminine. God ide.

Den gamle krage sagde ...

Fantastisk genanvendelse af det smukke broderi.
Jeg har det selvsamme broderi liggende som en thevarmer, syet af min mor. Også plettet...
jeg har ikke nænnet at klippe i den (endnu), men jeg er jublende glad for din inspiration

bruunsbolig sagde ...

Skønne knapper - fantastisk ide.
De vil se så søde ud på en lille strik trøje!

Charlie sagde ...

Nej hvor fint! Det er da en virkelig god ide - og er da sikker på at den oprindelige syerske ville synes at det var dejligt at se stingene blive genbrugt :-)

Pernille sagde ...

Hvor er det en fantastisk og sød idé! :-) tror helt bestemt at brodøsen ville være stolt over at se hendes broderi upcyclet. Knus Pernille

Mette M sagde ...

Sikke en skøn måde at genbruge på :-D De knapper er super søde

Christina Lyngaa sagde ...

Sikke nogle fede unikke knapper, der kom ud af dugen! :)

Kh
Christina

Charlotte Kaae sagde ...

Hvor er de smukke dine knapper. Dejligt når genbrug bliver til guld.

K som Karla sagde ...

Det er "ophug" og genanvendelse med stil og værdighed. God ide og SÅ fine knapper. Kh Sofie

gugge/Katrine sagde ...

Hold nu op, hvor er de fantastiske!!

May Nielsen sagde ...

Fede knapper, det var da en fantastisk idé når nu der var pletter:)

May Nielsen sagde ...

Fede knapper, det var da en fantastisk idé når nu der var pletter:)

Binemor sagde ...

Kæft hvor er det sødt. En mega god idé :)

Pia´s Hverdag sagde ...

Som Den Gamle Krage, jeg har også dette broderi, og jeg tror helt sikkert det undergår samme forvandling
1000 tak for ideen ...