tirsdag den 18. marts 2014

Fra Tanke Til Stempel

......er der godt nok langt hos Tusindfryd!
 
En sen nattetime for 2-3 år siden købte jeg en "speedball" kniv og en Carving Block på nettet.
Ville da lige lave nogle fine stempler, men materialerne har ligget urørt i skuffen indtil NU, hvor jeg fik behov for et særligt stempel OG ligesom havde fået Puk´s lille stempel DIY hæfte på Rødovre Messen.
 

Planen var at skabe et stempel som kunne trykke omridset af et "gammeldags" frimærke, altså i ved de her små takker/tænder rundt.
Bruger efterhånden kun mobilporto koder og ville gerne skabe lidt frimærkestemning ved at indramme koden med sådan et stempel.

Det lille DIY hæfte er super fint og bestemt ikke årsag til....


.... at jeg ikke har store evner som stempelmager gemt i mig. Der må mangle en særlig krølle på min hjerne som omsætter tanken / ideen til et stempel der bliver rigtigt.
Tror det er det lille trick med at skære det rigtige væk der ikke helt virker hos mig....??

Lidt frimærkestemning er der nu nok , men helt tilfreds med resultatet er jeg ikke, til gengæld er blokken forvandlet til snuller og ligger ikke længere ubrugt hen i skuffen, kniven blev også endelig brugt og nej man skal jo ALDRIG give op , så måske jeg prøver igen en anden dag , for jeg vil SÅ gerne have det frimærkestempel ;-)

Har i prøvet kræfter med stempelmageri?

Nyd Dagen

KH

8 kommentarer:

Binemor sagde ...

Ja i folkeskolen husker jeg det tydeligt, men tror vi lavede billeder. Det var hårdt for de små arme :)

Lisbeth Søberg sagde ...

Det var da en super god ide med et stempel til mobilportoen:) godtager post dk. Det?
Du kan prøve at tegne mønsteret op på sort papir med hvid farve. Det skulle hjælpe os, som har svært ved at omsætte det sort/hvide snittearbejde.
Lisbeth

Tina Nielsen sagde ...

Kun de stempler, jeg køber færdig lavet. Som jeg af og til bruger på mine kort. ;-) forestiller mig lidt at det må være på samme måde, som da jeg lavede linoliumstryk i håndarbejde, for efterhånden mange år siden. Kh10na

Kahr Kreation sagde ...

Super god ide med frimærke-ramme. Jeg er også gået over til mobilporto. Super nemt :-)
Forrige jul kastede jeg mig ud i stempelkunsten og fik omformet et viskelæder til JUL. Men opdagede, da jeg var færdig, at det selfølgelig skal være spejlvendt for at virke... Jeg har ikke lige "haft tid" til at prøve igen...
Kh Line

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Aldrig nogen sinde, men det er super fint og rigtig spændende…
Kh. Lene.

Rosas univers sagde ...

Det er da et super fint stempel! :)

tusindfryd sagde ...

;-) Ja den med spejlvendt gik jeg også i vandet på , havde lige så fint lavet et stempel med plads til porto og fortrykt hhv A og B, og på B gik den galt ;-)

KH

Anne-Mette sagde ...

Hvor er det blevet flot! Jeg har også forsøgt mig ud i stempel-skæreriet efter en introduktion fra Puk på AOH-messen. Jeg tror også jeg må prøve med frimærkestemplet. Forudser allerede nu, at de små kurver vil drille...