mandag den 24. februar 2014

Tunesisk Hækling Anno 1882

 
Forleden var jeg med familien på Statens Museum For Kunst
 
Har mine Hammershøj "favoritter" som er en glæde at se når lejligheden byder sig og så sker det af og til at jeg pludselig øjner helt nye detaljer....
 

Som eksempelvis dette billeder her , det er slet ikke nyt i samlingen, men efter at Tunesisk hækling er kommet ind i mit sysleunivers spottede jeg da lige at Anna Seekanmp her har en god gammeldags Hakkenål i hånden. Anno 1882 !!



Fuldstændig efter hakkebogen ses også at nålens tykkelse er betydelig større end man ville forvente svt. garnets tykkelse.

Noget af det bedste ved håndarbejde er at det hele er gjort før og at det åbenbart aldrig går af mode.

Nyd Dagen

KH

3 kommentarer:

Hekkan Hekkel sagde ...

For ei artig oppdaging :) Nei, handarbeid går aldri ut på dato. Heldigvis :)

Pia´s Hverdag sagde ...

Hvor pudsigt ...

Mette M sagde ...

Godt spottet - man er vel garn og hækle nørd ;-D