torsdag den 6. februar 2014

Hvilke Tanker Kommer Du På

I går duftede det af forår i Danmark.
 
Lynhurtigt kom jeg på helt forårsagtige tanker som oprydning, trang til noget nyt og friske tulipaner.
 
I dag dufter det igen af let kulde, dis og støvregn, så får jeg lyst til at....
 

Slå smukke knapper....


Gennemgå sommerbilleder og drømme mig "tilbage"....


Kaste mig over hækletøjet fra en lækker bog.....


Gå i gang med et nyt strikketøj i blødt og varm garn....


Putte mig langt ned under dynen ......

Hvilke tanker kommer du mon på når det dufter af hhv. forår og grå Februar? ( altså udover at passe arbejdet, hente og bringe ungerne, madlavning, vasketøj ect. )

Nyd Dagen

KH W

KH

3 kommentarer:

ByFonna sagde ...

Oh jo, jeg mærker også energien blomstre med forårstegnene. Men nyder også at sysle indendøre i kulden. Jeg nyder max den sidste halvanden uges barsel... Kh Jonna

Karen Visbech Hansen sagde ...

Februar plejer at betyde et kærkomment break fra skoleunger, og normalt også en pakket kuffert, de sidste maaaaange år på ski, men sidste år rundede vi BÅDE ski i Canada og Hawaii, så tankerne går i den grad tilbage til solen, varmen og de sindsygt smukke farver, som jeg aldrig har set mage til, som der...
Ellers betyder forår for mig oprydning og udsmidning - der skal gøres plads til noget nyt, gøres rent. Fed fryd at se forårssolen gennem nypudsede ruder, duften af nyskuret trægulv...

Men i dag passer jeg bare en monster forkølelse, øv...

God dag!
Karen

Irene sagde ...

Så helt enig ... i går cyklede jeg hjem fra arbejde med en forårskriller i maven og havde lyst til en hel masse, oprydning - rengøring ... I dag er det vist bare ok med sofaen og strikketøjet.
Men det lysner og en skøn tid er (næsten) på trapperne.