lørdag den 11. januar 2014

Tunesisk Hækling

Nu skal det være !
 
Har foræret mig selv et par Tunesiske hæklenåle / hakkenåle No. 6 til weekenden.
 

Tunesisk hækling er i følge Gyldendals Sy Og Håndarbejdsbog Anno 1961 " en rækkehækling der i modsætning til stort set alle andre hæklearter kun kan hækles frem og tilbage og danner et fast og tæt stof der er velegnet til sværere beklædningsgenstande og tæpper"

Kan tilføje at det er ualmindelig lækkert til puder også, tjek lige HER , Pernille tryller den ene smukke pude frem efter den anden.


Spændende at se hvad et par spritnye hakkenåle og en skålfuld "slik" / HVERDAGS ULD kan blive til på en weekend.

Ønsker jer alle en dejlig Lørdag

KH

W

6 kommentarer:

Eva sagde ...

Det der fredagsslik ser i hvert fald lækkert ud. Du skal nok få noget lækkert ud af det.

Mette sagde ...

Dejlig skål og skønne farver!
Jeg må vist også have fundet min hakkenål frem igen :)

Tina sagde ...

Hej W:) pudsigt! For blot et par dage siden kom jeg i tanke om tunesisk hækling. Har dog endnu ikke prøvet det.
Er det Gyldendals, du for noget tid siden skrev, du har et ekstra eksemplar af?
K.h. Tina

Sofie Kirk sagde ...

Jeg er selv netop begyndt på tunesisk hækling og overvejer, hvilke/n størrelse hakke jeg skal invistere i. Hakker du med dobbelt uld på str 6? Og hvorfor har du købt to hakker i samme størrelse? Tak for hjælpen - og for en inspirerende blog.

tusindfryd sagde ...

Kære Sofie...hov, ikke to 6ére men en 6ér og en 5,5ér ;-)
Hverdagsuld hakker jeg i én tråd på en 5,5.
Kære TIna
Det er to aschenhougs strikke / strikkebiblen jeg har :-)

KH W

Mette sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.