søndag den 19. januar 2014

Tunesisk Hækling Og Farver

 
Tunesisk hækling kan man vældig godt blive "fanget" af !
Fascination af hvor helt anderledes et stykke tekstil man få med denne teknik og hvordan farvekombinationer kan tones ved at lave melerede stykker er nærmest "farligt".
 

Udgangspunktet til dette kommende pudebetræk var lys rosa, kobber glitter, rust, lys blå, blågrøn, lys okker og karry.


En lys okker bliver dog hurtig næsten lidt lys grøn når den "blandes"  med blågrøn ( farveskift i venstre side) , den lyse rosa pudderfarvet når den blandes med kobber og lys blå næsten mint i melering med blågrøn.


Resultatet er således blevet en del anderledes end forestillet i farverne og disse ændringer i farverne vil jeg tage højde for i næste projekt.


Jeg har hakket betrækket i Hverdags Uld, her bruger jeg en HAKKENÅL fra Knit Pro no. 5,5. Hvilken nål størrelse man skal bruge er individuelt, jeg har måtte prøve mig frem.
Jeg strikke og hækler vist meget "medium", hækler man stramt er en 6ér  den rette, og er man til den "løse" side  en 5ér.

Man kan lave rigtig meget forskelligt i tunesisk hækling og vist også hakke rundt..., glæder mig til at eksperimentere og lære nyt, ELSKER at lære nyt!

Nyd Dagen

KH

W

3 kommentarer:

Paula Castro sagde ...

Hi from Porto/Portugal!
I discover your blog a few days ago, and would like to read it but there's no translator.
Is it possible to include it in your blog? It will be very appreciated.
Many thanks!
Paula

Nina Nowack-Rosenquist sagde ...

Wauv, det ser godt ud. Jeg giver dig ret, det er fedt med noget nyt. Det holder en til ilden. Også god søndag til dig. Hilsen Nina (sytraad.blogspot.dk

Mette M sagde ...

Spændende med farveskift - mon du har det med i butikken på tirsdag til syslecafe? :-)
Mange hilsner,
Mette