lørdag den 18. januar 2014

Onion Garn Og En Ret Nem Raglan

Tredje januar modtog jeg en lækker sending garn!
 
Fino Organic Wool er fra Onion og er spundet af rene naturfibre.
 

Blandingen af 70% økologisk uld og 30% nældefibre giver garnet en smuk melering og let blank overflade.
 
 
Første strikkeopgave i garnet herfra bliver "En Ret Nem Raglan" fra bogen Børnestrik På Pind 3,5 - 4 Af Lene Holme Samsøe.
 
Onion garnet faldt jeg over i min søgen efter et sokkegarn uden akryl og superwash behandling, et garn med fylde og "svums" , som jeg ofte synes sokkegarner mangler.
Nældefibrene i garnet giver den styrke et  sokkegarn behøver, så nu er det muligt at svigermor strikker super smukke, bløde, vamsede sokker i gode materialer til MIG. ... ;-)
 
Nyd Dagen
 
KH

4 kommentarer:

Fru Thornholm sagde ...

Kan man bruge det garn direkte til Ret Nem Raglan? Altså uden at ændre i opslag og opskrift?

Rikke Røjkjær sagde ...

"svums" ....det var dog et skønherligt ord!!!

tusindfryd sagde ...

Kære Fru Thornholm

Det har en strikkefasthed på 21 m og en løbelængde på 130. jeg fik det til at passe med strikkefastheden i opskriften :-)

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

Sikke da noget virkelig lækkert og smukt garn ...