søndag den 15. december 2013

Tusindfryds Yndlings Cardigan - En Strikkeopskrift

 
En Cardigan i voksen størrelse , enkel , simpel og alligevel med finesse.
 
Opskriften er let strikkelig.
 
 
 
Strikket i en fantastisk lækker og blød LAMAULD som fås i flere skønne melerede farver.
 
 

På Bullens ribkan er brugt en Karrygul ( no. 6989) LAMAULD til kontrastkant, retsen er strikket i Lysgrå meleret ( no. 6041) 



Der strikkes nedefra og op, ærmerne strikkes på rundpind og bærestykket i raglan hvilket giver et absolut minimum af monteringsarbejde. I LOVE.


Skulderstykkerne er strikket i dobbelt perlestrik og inspireret af skønne timer på LINES SYSKOLE


Line og Syskolen er også medvirkende årsag til at jeg i dag har egen knappemaskine og dermed har kunne slå disse 22mm KNAPPER helt specielt til denne Yndlings Cardigan.


Lige nu er Cardiganen i BUTIKKENS udstilling, men inden længe SKAL jeg overvintre i den !

Opskrift, Garn og Knapper kan også findes i WEBSHOPPEN perfekt juledage-strik og gaveide?

Ønsker jer alle en dejlig søndag.

KH

16 kommentarer:

Fullie sagde ...

Hvor ser den lækker ud... Glæder mig til at komme forbi og se den IRL.. God weekend

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Meget smart Wenche, kh. Stine :-)

Anonym sagde ...

Hvor er den lækker...
Vh Camilla

Anne sagde ...

Mums - den ser lækker ud!

Eva-Maria//Buecking.dk sagde ...

Den er bare super fin - jeg er også lidt vild med knapperne.. Uuuh.. :)

Anette Gregersen sagde ...

Netop i dag fortalte jeg kæresten at jeg manglede en ny og lækker cardigan - mon ikke at jeg skal begive mig ud i at lave den selv :)

Anonym sagde ...

Fed cardigan, den vil jeg genre strikke :) Helle

Har du åben mellem jul og nytår.

Helleallan.larsen@gmail.com

Inge Burgaard sagde ...

Super flot cardigan med dejligt personligt twist.

Camilla Bilgaard sagde ...

Super smart cardigan og vildt lækkert garnvalg.. Er det dig der har designet den?

Camilla (Bullernuller) sagde ...

Super lækker cardigan! Den kunne meget vel havne på mine strikkepinde :)

Ingridstua sagde ...

Utrolig fin cardigan! Liker perlestrikkingen på skuldrene! Knappene er søte.

tusindfryd sagde ...

Tusind tak :-) Det er SÅ dejligt at høre , er altid lidt nervøs når jeg sender en af mine egne ud i verden ;-)
Kære Camilla ja jeg har tegnet designet og regnet den ud selv ;-)
Kære Anette du vil elske den cardigan i Lamauld, selv kan jeg ikke vente med at få den ud af udstillingen.
Kære Helle har sendt dig en mail

KH

Line sagde ...

Hvor er den flot, Wenche. Godt gået!!!!

Anette Gregersen sagde ...

Kære Wenche - min begejstring har været så stor, at du nu endnu engang er på min blog :) Og ja, jeg er helt sikker på at jeg kommer til at elske den!

Pia´s Hverdag sagde ...

Check din pris, jeg ser det som kr. 35 ... Så vil jeg gerne købe den straks :)

Finurligefinesser sagde ...

Virkelig smuk sag!!jeg har længe ledt efter et projekt til strikke klubben, og det må klart blive denne cardigan :-)