fredag den 27. december 2013

Mellem Jul Og Nytår

 
 
Stilheden  i dagene mellem Jul Og Nytår er helt særlig.
 
Alle er "mætte" og med på at der bare skal slappes af, soves, dases, hygges, leges og laves så lidt som muligt.
 
Jeg ELSKER netop disse dage.
 

Julen holdt vi på Fanø i storm og regn, godt med ild i pejsen ,varme sokker og familien samlet.

Tilbage i København tog ungerne som det første jesusbarnet ud under Marias kjole og placerede det i vuggen, det plejer jeg at gøre som det sidste inden vi går i seng juleaften....fantastisk at se at de faktisk ligger mærke til at der mangler noget og lige "fikser" det ;-)


Rundt om i lejligheden sidder stjerner i vinduerne, en god afløser for julepynten som skal ned i disse dage, deres farver , folder og vinterlyset igennem dem giver lidt farve i en ellers lidt farveløs efter juletid.

Håber i alle har haft en dejlig jul og nyder dagene mellem det gamle og nye år som venter lige om hjørnet.

KH W

7 kommentarer:

Linette - Det´ Hyggeligt sagde ...

Hvor er den lille tradition med Jesusbarnet dog sød.
Glædelig jul.

Eva sagde ...

Det er en dejlig tradition med Jesusbarnet. Jeg nyder også de stille dage, og gør mentalt klar til at "pynte af" og få plads til det nye år.

Piximaxi sagde ...

Hej Tusindfryd.

Jeg vil høre om hele den lille Jesus ¨famile¨ på billedet er noget du laver og sælger? Hvis ja, hvor meget vil det så koste?
Jeg synes at ¨familien¨er SÅ yderst fin.

På forhånd tak for svar.

Mvh
Piximaxi

Susanne sagde ...

Lige mine ord Piximaxi. ;-) kan tænke du selv har Creeret det lille senarie. Det er rigtig sødt. Og jeg ville også gerne købe et sæt, Endten færdigt eller som kit. Og så må jeg vist snart på en af dine undervisnings dage og lære at sy dine fantastiske dukker ;-)

tusindfryd sagde ...

Kære Pixi Maxi og Susanne

Krybbespillet er rigtig nok selvgjort :-) Dels nålefilt, dels syet tøj og ansigterne er lavet som på dukkerne.
Har lavet til julmarked på børnenes skole engang, men de er ikke rigtig til at lave til salg i butik da de simpelthen tager for mange arbejdstimer, men måske der skal være krybbespils kursus i 2014 ;-)

KH W

Anonym sagde ...

Hos se så faldt jeg over dine fantastiske Krybbespilsfigurer, hvor er de bare flotte og anderledes.

Glædelig bag jul.
Mary-Liz
http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

Ingrids mamma sagde ...

Tusen takk for din inspirerende og vakre blogg. Jeg kikker innom så ofte jeg kan, og du verden så mange fine idéer og vakre bilder du krydrer hverdagen vår med. I dag måtte jeg kaste ut julen, da jeg sitter med familien på et fly sørover i skrivende stund..., så det er absolutt ikke synd på meg. Men det er SÅÅÅ trist å pakke alle de vakre tingene tilbake i esker og skap, derfor ble jeg så GLAD når jeg så de farverike stjernene dine. Kanskje det er det jeg skal klippe når jeg kommer hjem igjen :-)
Fortsatt riktig god ROMJUL! Hilsen Jannicke