lørdag den 14. december 2013

Lav En Hvid Jul

Tja det skulle jo ikke blive Hvid Jul i år.
 
Heldigvis kan man selv skabe lidt sne stemning !
 
Til butikkens vindue skulle jeg finde på noget som kan forblive når juletræerne skal ned mellem jul og nytår, efter lidt summen blev det til kæder af "snebolde"
 

Af den helt hvide HVERDAGSULD No. 1 har jeg lavet Pom Pom´er i tre forskellige størrelser. Enkelte har jeg tilføjet en kobber glimmer tråd af den helt tynde slags.

Jeg har viklet med garnet fra to nøgler samtidigt, det går lidt "hurtigere". Fik ca. 9 Stk på to nøgler.

De færdige Pom Pom ér har jeg efterfølgende trukket på lange snore , fordelt lidt tilfældigt mellem store og små. Som stoppere på snoren har jeg bundet små perler fast i forskellige afstande.


Nu er der i al fald lidt Hvid Julestemning både inde - og udefra i BUTIKKEN

Hvis du har lyst til at lave snebolde til dine vinduer anbefaler jeg at du bruger en Pom Pom maker hvis du ikke helt har tålmodigheden til papskiver. Når Pom Pom én er færdig plejer jeg lige at dampe dem over kogende vand, det gør dem lidt mere fluffy.

Pom Pomér er også superfine som juletræs pynt , man kan vælge at lave dem i ensafarvet , plus minus glimmer eller bare kaste sig ud i alle farver.

Uldgarn eller akrylgarn vil jeg anbefale at bruge, bomuld floffer ikke helt så godt ;-)

God Weekend

KH

7 kommentarer:

From sagde ...

Hvor ser det godt ud :)

Karen Elisabeth sagde ...

Det ser skønt ud - super ide

Majbrit sagde ...

Det ser rigtig godt ud, super idé.
Jeg ville gerne besøge din butik, men jeg bor desværre for langt væk til lige at smutte forbi :(

Marthe sagde ...

Opfindsomt af dig, Tusindfryd. Lige præcis noget for os, der pynter vinduer i `Mødrehjælpen - genbrug til børn´ i Kerteminde. Tak!

handmadebymormor sagde ...

Flotte snebolde og super ide med kobber-glimmer :-) det var rigtig hyggeligt lige at være forbi og se din dejlige butik og hente mere garn til et nyt lam :-)
Kh Hanne

Marina sagde ...

Sikken en hyggelig julestemning. Jeg savner den ægte sne, det er ligesom ikke helt jul uden.

Mette M sagde ...

Sikke en god ide! Det ser skønt ud (og jeg savner også sneen) :-)