tirsdag den 10. december 2013

Klister Fiduser

 
I Lørdags fik jeg den lækreste pose hjemmefabrikerede Lakrids Skumfiduser af søde CAMILLA / HUNCH
 
Et oplagt eftermiddags projekt med ungerne i køkkenet.
 
Fik googlet på opskriften, tilpasset til plus plus lakrids og så ellers på indkøb efter lakridssirup og spejdersnus i den lokale te- og kaffehandel.
 

Opskrift og fremgangsmåde kan du se lige HER , jeg tog vaniljestangen ud og tilføjede to store spsk. lakridssirup og en dåse spejdersnus.

På mit gasblus blev massen meget hurtigt 110 grader , men kølede også meget hurtigt af...og det var i sidste sekund jeg fik massen ud af røreskålen inden den blev til én stor fidus.Et par ting til eftertanke og not to do næste gang!

Lad det være sagt, på et tidspunkt var jeg ved at blive fanget af fidustråde som strakte sig fra røreskål til spatel, videre til bradepanden, tilbage igen, henover sien med flormelis ( som sad fast til min albue) og mine fingre sad uløseligt fast på hhv. spatlen og håndtaget på røreskålen...

Så det med at fordele i et jævnt lag blev sådan ikke helt som planlagt....


Resultatet blev et ret klistret køkken, en ret klistret kok og en portion ret så superlækre helt og aldeles uformelige lakridsskumfiduser.

Sidste gang vi laver skumfiduser? NIX øvelse gør jo mester og så smager de alt for godt!

Nyd Dagen

KH

4 kommentarer:

Karen Elisabeth sagde ...

Jeg bliver nødt til at prøve... Jeg har ikke lavet sådan nogle siden mine teenageår - Men jeg husker dem som værende cirka en milliard gange bedre end de købte skumfiduser

Prinsesse Suh sagde ...

Jeg lavede også nogle for nyligt men måske med en lidt nemmere opskrift? Det blev i hvert fald ikke så klistret som hos dig. Hvis du har lyst til at prøve ligger opskriften på bloggen. Det er en Mielckeopskrift ;-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...


Mums, tænker at de smager mindst lige så godt som Camillas, og ekstra lakrids og snus, muuu.....
Tak for sidst, super hyggeligt:)

Tina sagde ...

UH! det ser lækkert ud! Det skal prøves.