torsdag den 21. november 2013

HHMMMPFFFF

 
For et par dage siden købte jeg en pæn stak bøger.
 
De er til butikken, til inspiration og glæde for kunder og workshopsdeltagere.
 
En af de bøger jeg valgte var STRIKKEBIBLEN, titlen sagde mig ligesom alt, den kunne jeg vel ikke undvære og en anden god bog måtte vige pladsen i indkøbskurven til fordel for den....
 
Er bogen dårlig?
 
 

Absolut ikke MEN jeg har den allerede.... Ikke med titlen Strikkebiblen men under titlen Aschenhougs Strikkebog....

Har været super glad for Aschenhougs Strikkebog, der er så mange fine illustrationer  og teknikker ect.


Det gav en noget "sur" mavefornemmelse at bladre side for side og se at de to bøger er helt ens, trods deres meget forskellige udseende og titler.


Tænkte straks jeg måtte have dummet mig og fik tjekket div. boghandler sider incl. den jeg havde købt på , ikke en eneste af dem skrev at bogen tidligere er udgivet under anden titel....

Svarer vel lidt til at udgive indholdet i Frk . Jensens Kogebog under titlen Hr Larsens Kogebog ?

Så, altså har du Strikkebiblen på ønskelisten kan jeg virkelig anbefale den, indholdet er godt og anvendeligt MEN tjek lige at du ikke allerede har den som Aschenhougs Strikkebog, for to behøver man virkelig ikke.

Nyd Dagen

KH

11 kommentarer:

Anita (Photomusen) sagde ...

Det er godt nok surt - og et eller andet sted heller ikke i orden.

Jeg har som dig også Aschehougs version og er rigtig glad for den, men den bliver ikke bedre af at have den i to udgaver....

Frk. Smed sagde ...

Øv hvor ærgeligt. Har du mulighed for at returnere bøgerne? så du ikke brænder inde med dem

Frøken Tina sagde ...

DET er surt.. Jeg ville da skrive til forlaget/forhandleren og returnere bogen..

modgaard sagde ...

Hvor VILLE jeg være blevet sur. Jeg blir faktisk lidt sur på dine vegne. Jeg synes, du skal skrive til forlaget og brokke dig. Spørge dem, hvad de foreslår at du gør med to bøger af samme slags. Det er SIMPELTHEN så dårligt. Den slags skal man sgu da ANFØRE, så det er tydeligt for køberen. Hmpf! (KLAG!)

Betty sagde ...

Det vil jeg være opmærksom på.

Læste lige forrige indlæg, og blev glad for oplysning om garnbutik på Østerbro.....skal besøges næste gang jeg besøger datter (bor nemlig på Østerbro).

Stuens Syslerier sagde ...

Nej hvor irriterende :(

Helle sagde ...

Det burde godt nok have stået et eller andet sted - bøger er jo ikke ligefrem billige. :(

Men et eller andet sted er jeg nu alligevel glad. For jeg har ledt og ledt efter Aschenhougs og opgivet at finde den - nu kan jeg så erhverve mig den nye i stedet..
På ønskelisten den kommer!

Anonym sagde ...

Forlaget ændrede navn i 2007 til Lindhardt og Ringhof og nu er det så 2. udgave Bedste hilsner Birgitte

Karina Bunkenborg sagde ...

EJ ved du nu hvad.....Det er da for galt!

Thea Vaskavulla sagde ...

Ej hvor godt gammeldags skideirriterende

Thea Vaskavulla sagde ...

Ej hvor godt gammeldags skideirriterende