tirsdag den 8. oktober 2013

Til Den Kolde Tid

Trods spredte solstråler fra dag til dag er der ingen tvivl....
 
...kulden kommer snigende og tager til.
 
Samtidigt ses både i blogland og på Instagram flere og flere indesysler, særligt er strikkepinde, hæklenåle og uldgarnerne kommet op af kurvene.
 

Ingen undtagelse her på matriklen , det er nærmest er et must at sidde med et uldent tæppeprojekt i skødet i disse måneder.
For hver cm kan man glæde sig over at man kan holde varmen lidt længere ned af låret ;-)

Lige nu må jeg dog "nøjes" med et ganske lille projekt der skal lune andetsteds , men når det er færdigt må jeg vist have gang i noget stort.

Har du fundet uld og pinde frem ? Og hvad skal du lave?

Nyd Dagen

12 kommentarer:

Cat sagde ...

Ja, skønt at sidde indendørs med noget i hænderne og føle sig produktiv, når de suser udenfor...Jeg øvvveer mig at strikke, så i øjeblikket nørkler jeg med en raglan bluse... Og håber på et fint resultat...
Men fint ser dit tæppe ud, finr med den gule kant:)

Rigtig god dag

Maja sagde ...

Jeg er nu glad for at strikke hele året, men årstiden nu giver nu den helt rigtigt strikke stemning. Lige nu strikker jeg en pige trøje med smukke snoninger og daisy mønster - tror den bliver så flot at jeg må prøve at lave den til mig selv også. Hvilken pind ville dit nye uld garn skulle strikkes på hvis det var dobbeltgarn, en pind 5,5?
Kh Maja

strikkestine sagde ...

Strikker nu også altid... men lige nu strikker jeg trøjer til min knægt... Pind 4 og Kamgarn fra Grønhøj... Og så dejlige mønstre...
Der er noget særligt ved at sidde og strikke i vintermørket...
Solhilsner
Stine

Egholmvej 16 sagde ...

Jeg har strikket på lidt baby huer til ham inde i maven - det er hyggeligt og rimelig hurtige projekter.
Heidi

Camilla Bilgaard sagde ...

Strikker året rundt, skal altså bare have gang i noget garn hele året rundt, faktisk har jeg strikket i uld i sommers også.. men nu er den lidt tykkere uld fundet frem, og jeg er i gang med en trøje til bettebror på 20, kig forbi min blog og se billeder af den :) bilgaardkreative.blogspot.com

Gitte sagde ...

Lige nu strikker jeg en bluse til mig selv...en af Lene Holme Samsøes modeller. Det er ren meditation at strikke, hvis ikke lige man skal trevle op *hi hi*

Karen Elisabeth sagde ...

Lige for tiden er jeg igang med en cardigan til min datter....
Men jeg har nu haft gang i ulden det meste af sommeren, for jeg ville gerne lave en masse lækkert til min lille dreng som gerne skulle komme til verden i slutningen af november...

Susan sagde ...

Ja, det er nemlig så super hyggelig en tid vi går i møde... Selv folk der aldrig strikker får lyst til det... :) jeg er i gang med 3 strikke projekter.. jep, ikke mindre kan gøre det.. :) En body, som jeg ikke kan komme videre med, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. en bluse, som jeg bare mangler ærmerne på og et tæppe som lillesøster skal svøbes i, når hun kommer ud :)
Ha en dejlig aften.
Kh. Susan

Marianne sagde ...

Hej Jeg elsker denne årstid, hvor det er mere "tilladt" at sidde med strikketøjet, istedet for havearbejde :) Lige nu er jeg I gang med en cape I uld fra Drops. Nyd en dejlig onsdag

Louise Woller Skovdal sagde ...

Er godt igang med en raglan sweater til den lille derhjemme i dit hverdagsuld. Elsker farverne. Og by the way, tak for den lille ekstra hilsen der fulgte med! Den gjorde lykke :)

Frk. Smed sagde ...

Ikke endnu. Men der går nok ikke så længe før jeg finder hæklenålen fram. Jeg har lige nogle smykker og uroer som jeg skal have lavet færdige først. Men det er nu dejligt at sidde og nørkle med garn.

Stuens Syslerier sagde ...

Jeg strikker tykke hyggesokker i øjeblikket :)