mandag den 21. oktober 2013

Lune Tæpper Fra Nål Og Pind

Råkoldt og vådt er vist en vejrudsigt vi kan notere os den næste tid...
 
Vintertid er Tæppetid her hjemme, de mange tæpper der har ligget lidt og kedet sig pænt lagt sammen på hylderne over sommeren ses nu tydeligt at være kommet i brug igen ;-)
 
 

Tæppet ovenfor er hæklet af Apfelstrudel efter bogen Lutter Løkker i en tråd Tusindfryds Hverdags uld på nål 6.
Det får en super lækker "konsistens" som er et resultat af maskerne, nål størrelse og garnets tykkelse.

At en bundfarve går med hele vejen igennem er jeg ret vild med, det giver ro og jeg er lige på nippet til at kaste mig ud i et selv, tæpper kan man nemlig ikke få for mange af ?


Tæppet her hedder SIMPELT og er strikket i perlestrik i to tråde af Tusindfryds Hverdags uld, opskriften finder du under opskrifter overst på bloggen.


Hylderne i butikken er blevet fyldt med farverige uldgarner lige til at gå tæppe agurk, hvis man ellers kan vælge for kombinationsmulighederne er uendelige.....

Nyd Dagen

KH

3 kommentarer:

Signe sagde ...

Uhhh det kunne godt være man skulle starte på et tæppe projekt. Er det svært? Jeg er der, hvor jeg har strikket et stort tørklæde i perlestrik som det mest avancerede :-).
Hvis du har lyst må du meget gerne kigge forbi min nye blog: bynuggo.blogspot.dk
MVH
Signe

Lene sagde ...

hvor er det smukt

Simone sagde ...

Smukke tæpper, i meget meget dejlige farver.