fredag den 25. oktober 2013

Hvad Og Hvordan - PapirsBolde

Efterhånden er mit "lager" af foldede bolde / stjerner vokset.
 
Nu er det på tide at se om de kan bruges til andet end at pynte på hylden.
 

Har malet en håndfuld trækugler med kobbermaling og fundet lidt snor, nu er spørgsmålet om det hele kan hænge sammen i én enhed og stadig se harmonisk ud.

Har en drøm om at fylde hele vinduet i butikken med dem.....


Bolden her er foldet i ren kobberpapir, det bliver ret flot, men man skal nok ikke over do it med en kobberkugle...?

Hvordan en bold foldes kan man finde på You Tube, myminmy har på Insta også for nyligt lavet en lille video om hvordan snipperne laves ( hver bold består af omkring 30 snipper).
Snipperne kan herefter samles til ex en rund, en halvkugle  eller til et "faldt"stykke med "takker", måske i én lang og ?? Der kan helt sikkert stadig laves kombinationer der....
Mit næste forsøg skal være at lave en lækker lampeskærm af en halvkugle !

Det hele er egentlig ikke svært, særligt ikke når man ved hvordan....for mig faldt femøren ikke med you tube alene, men fordi søde Sophie satte sig ved min side en dag i biksen, foldede og særligt samlede med mig.

Man bruger kvardratiske stykker papir, jeg har foldet i 10x10 cm og 7,5x7,5 cm, papiret skærer jeg på skærebræt ( ikke sådan et fra køkkenet...) med en skalpel og målt ud med en quiltelineal.
Papiret har jeg samlet fra nær og fjern, noget er nyt, noget fra et åregammelt lager...
Delen med at folde, skære og nå ja finde det "pæne" papir er det tidskrævende her, men det er også utroligt lækkert at fordybe sig i.

Sophie vil rigtig gerne lave en dag eller to i biksen hvor man kan komme og lære at folde og samle, papiret er i hus dog ikke skåret endnu....
Lige pt arbejder jeg for at finde papirlager nok til at kunne lave nogle lækre poser med papir som i kan få fingrene i for uden det fede papir bliver de bare ikke det samme.

Mange spørger hvor jeg har kobberpapir fra...det jeg har er købt engros, men tjek lige hobby butikken DOG må papiret ikke være for tykt, noget omkring 60-80g egner sig bedst. Eller kig forbi butikken jeg er til at tale med .....

Nu flytter jeg lige i weekenden og så finder vi en dag!


Nyd Dagen

KH

7 kommentarer:

Albertemor sagde ...

Hvor ser de fine ud. Ren kobber er måske ikke lige mig, men de andre er godt nok flotte. Kan godt se hvordan forskelligt papir kan give fede udtryk. Måske man skulle prøve.

Mie Christensen sagde ...

Vil sørme gerne være med på en foldedag, i din nye butik.
Kh Mie

Helle D sagde ...

Hvor ER de smukke Wenche - jeg kan rigtig godt lide din farvesans ;-)

My:minMy sagde ...

De er så skønne og virkelig sjove at lave! 1000 tak for at nævne mig ;) Virkelig god ide med at lave nogen lækre papirsposer, for det er nemlig det som tager tid, at finde det helt rigtige papir. :) Glæder mig til at komme ud forbi din nye butik en dag der er åben, nu har jeg været forbi den gamle 3 gange hvor jeg satsede og der var så lukket :)

My:minMy sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
My:minMy sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
My:minMy sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.