torsdag den 5. september 2013

Værktøjs Favorit

Her strikkes en hel del for tiden.
 
Udstyr har jeg altid ment man ikke skal "gå ned på" og så skal det bare være en fornøjelse at arbejde med.
 
Min favorit indenfor strikkepinde er Cubics fra Knitpro.
 
Det tog mig nogen tid at tage de firkantede "mærkeligt" udseende pinde under vingerne men må godt nok sige jeg burde have givet dem en chance meget før.
 

For det første elsker jeg træstrikkepinde, de "klikker" ikke når man strikker, de er varme og rare at have i hænderne.

Cubics pinde holder jeg "bare" bedre på, de drejer ikke sådan rundt, jeg føler at have bedre fat i dem.
Jeg strikker tydeligt mere jævnt og ikke helt så stramt som jeg ellers har gjort.
Det siges at man også strikker hurtigere på de firkantede pinde, det ved jeg ikke, har simpelthen ikke prøvet at tage tid.....

Sidst men ikke mindst synes jeg de er pæne i det mørke firkantede træ, roligt og lækkert at se på i samlingen.

Højner helt klar min glæde ved strik og derfor kom de også med i butikken, burde næsten lave en kategori der hedder Godt Værktøj ;-)

Nyd Dagen

KH

5 kommentarer:

Karin Ea sagde ...

Jeg har også hørt at de skulle være super gode - har været lidt bange for prøve dem i frygt for, at man fik lyst til at skifte alle pindene igen ;-) men nu tror jeg alligevel, jeg vil prøve dem :-)

Julie Søndergaard sagde ...

SÅ smart! En fra min strikkeklub tyr også til firkantede pinde...

De står på min ønskeliste! Sammen med de tunesiske hæklenåle med wire...

Kh

Annemaris Univers sagde ...

De ser fine ud. Jeg sværger selv til Knit Pro. Jeg har erhvervet mig sættet med udskiftelige pinde, dvs. wirer og pindespidser. Dem kan man også få firkantede spidser til. Jeg har dog ikke prøvet dem endnu, selv jeg har nogle af dem også. Jeg strikker faktisk kun på rundpind, også når jeg strikker frem og tilbage.

Thea Vaskavulla sagde ...

Det er sjovt som der er "religion" indenfor sådan nogle ting - her sværger jeg til Addis clicksystem - og jeg kan rigtig godt lide at de klikker haha, det lyder så effektivt - og så glider det super hurtigt på dem :) Min svigermor er til knitpro og min mor også til Addi... Sjovt :)

Thea Vaskavulla sagde ...

og så elsker jeg Addis "slogan": Grenzenlossen strickspass! Det er tysk når det er bedst haha :D