torsdag den 12. september 2013

Dukkekursus Forude

I disse dage arbejder jeg på en ny model Tusindfryd dukke.
 
"Fingerbøl"
 
De fleste arbejdsgange har fået en "ny" vej rundt og selve snitmønstret er ændret således at Fingerbøllet har sine egne proportioner.
 
Lige nu strikkes der og skrives opskrift.
 
Om lidt skal der konstrueres snitmønster til beklædning.
 
 

Et dukkekursus med Fingerbøllet som udgangspunkt ligger lige forude, således er der også nyt at lære for dem som allerede har arbejdet med den "gamle" model.
Kurserne bliver i første omgang afholdt her i København.

Inden jeg planlægger vil jeg høre både jer som har skrevet indenfor den seneste tid og jer som har tænkt på at tage på dukkekursus hvorledes det "passer bedst"

En "maraton" dag hvor hele dukken syes , måske lige skal have sat det sidste hår på hjemme og vi sikkert ikke når at sy tøj.

To på hinanden følgende dage hvor dukken kan blive helt færdig og man muligvis kan nå at sy et sæt tøj også?

Evt. ?

Send mig gerne en mail dukkemagersken@yahoo.dk eller en kommentar nedenfor , tænker det kan blive i november/ december tids nok til julegaver?

Nyd Dagen

KH

9 kommentarer:

Berit sagde ...

Åhh, jeg ønsker mig SÅ meget et kursus i ÅrhuS;-)

Nørkle Tøserne sagde ...

Jeg ville elske at komme på dukkekursus. Personligt vil jeg foretrække 2 sammenhængende dage, så der er masser af tid til fordybelse og man kan komme hjem med en komplet dukke, der er klar til leg.
MVH Rikke

Camilla (Fru Millas Cupcakes) sagde ...

Jeg har tidligere været på et af dine dukkerkursuser, så jeg vil helt klart fortrække 2 sammenhængende dage, så man kan nå at blive færdig og evt. også fået syet noget tøj til dukken.

Anonym sagde ...

Hej. Du laver sådan nogle skønne dukker, har længe villet havde været med på kursus. Jeg stemmer også for 2 sammenhængende dage. Når du når så langt som til datoerne, vil du lægge dem ud, i god tid, så man har mulighed for at planlægge, da jeg arbejder på skift, og måske er på arbejdet;-)

Anonym sagde ...

Tror jeg må vurdere en Københavnertur så jeg kan få med meg er dukkekurs hos deg. Foretrekker 2 dager
Caroline

Hrönnsa sagde ...

Jeg ønsker mig også en kursus i Århus :) Men hvis den er i københavn tror jeg at jeg foretrækker endags kursus, da det er lidt bøvlet med at komme der ovre. Jeg har lavet mange dukker (en fra dit mønster) så måske du kunne lave kortere kurser for dem som er øvet?

CTH entreprise sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anonym sagde ...

Jeg vil også foretrække et kursus i Aarhus over 2 dage, men er det i KBH så helst over 1 lang dag 9:00 til 22:00 med pauser naturligvis...
Kram Pi

Kabakü sagde ...

åhhhh... jeg vil på dukkekursus hos dig igen!!!! personligt tror jeg en enkelt dag er godt, det passer ligesom bedst med familielivet -for mig (-: