fredag den 9. august 2013

Laaaaangsomme Minder

 
Sådan noget ferie er altså noget FANTASTISK noget!
 
Særligt når man når der til hvor man "giver slip" på det man mente man næsten ikke kunne tage på ferie fra...kender i det?
 

At smide futterne og lade dem passe sig selv imens man tager sig en "mormor" bare fordi man kan....


Når man har tid til kun at plukke de perfekte hybenknopper og tilmed får dem tørret.....


Når man sidder timevis på stranden og bare kigge udover horisonten som ikke synes nogen ende at tage, kun afbrudt af en dukkert eller en tur i ishuset....


På et tidspunkt når både krop og sjæl går laaaangsomt, ja til tider så langsom at man næsten falder i søvn ,så får man øje på nye ting omkring sig,  ex. en busk der bare er så smuk at man lige må have et fotominde med hjem.....


Eller denne larve i skriggrøn med bubblegum prikker og lange tynde kulsorte hår der stritter ud af prikkerne....den var SÅ fin stik imod alle sortehår og larve odds.


Når jeg når det punkt på ferien hvor mit hjerte nok ikke kan banke "langsommere" og stadig holde mig i live kan jeg sagtens få en dag til at gå med ex at finde lidt opskyllet mintgrøn nylonsnor og et stykke gammelt træ ,søge efter en urørt plet strandsand og med rumpen i vejret og et håndklæde over hovedet for at få skygge omkring tage billeder i alle mulige og umulige vinkler til de øvrige strandgæsters stille undren og fnisen.....

De langsomme minder bliver rigtig gode at trække frem når hverdagen ruller igen lige om et spilt.

Nyd Dagen

KH

6 kommentarer:

Helle Hindborg Gommesen sagde ...

Ja det er skønt, når man har så meget ro på sig, at man får øje på de små enkle ting. Vi er omgivet af sådan en rigdom.
Kh Helle ;O)

Lene sagde ...

Hvor lyder det dog skønt med sådan en ferie og sikke en dejlig beskrivelse af en indre ro.

Tine sagde ...

Sådan en ferie kunne jeg godt tænke mig at opleve, men har meget svært ved at finde roen, selv efter en ferie sydpå, og en uge hjemme. Det er vist bare ikke tid nok...

Fototosse sagde ...

Arh, lyder som noget jeg godt kunne bruge :o)

Linette - Det' Hyggeligt sagde ...

Skønt med alle disse dejlige sommerminder.

Cecilie L. sagde ...

Sikke et fint indlæg. Det er præcis hvad ferie handler om!