torsdag den 15. august 2013

Indbinding Og En God Løsning?

Det er blevet bogindbindingstid.
 
Er halvvejs gennem bunken.
 
 
Gavepapir fra den lokale "gammeldags" boghandler er indkøbt i rå mængder.
 
Vælger altid gavepapir af en slags da jeg ikke helt er til det traditionelle bogindbindingspapirs print og farve.
 

Maskinetapen bruger jeg til at forstærke hjørnerne med, resten har fået to baner pakketape der holder hele året !


Anden halvdel af bunken bliver knap så maskulin, her skal lidt mere fut i tapen og en pink indover til den koksgrå.


Drømmer om at alle danske skolebøger udkommer i et begrænset antal formater.

At der til disse formater laves fede slidstærke bogomslag i lækre farver og designs at vælge imellem.

På forsiden kunne jeg forestille mig en lille "rude" med et kort i så man kan genanvende omslaget året efter ved blot at ændre teksten.

Let, praktisk og hurtig bogindbinding.

God løsning?

Sender alle jer med mere end 2 skolebørn en kærlig tanke!

Nyd Dagen

KH

8 kommentarer:

Linette Bengtvig sagde ...

Her er jeg ikke gået i gang med bunken endnu.
Jeg venter til weekenden, så satser jeg på at begge børn har fået alle de børger de skal have, og så går jeg i krig.
Og når vi så når til jul, så kan jeg næsten starte forfra, så er der nemlig en del af det der er gået i stykker. Livet er hårdt i en skoletaske.

Cecilie L. sagde ...

Da jeg var barn, var det da noget man selv skulle gøre? :)

tusindfryd sagde ...

Åh ja det får de nok også snart lov til !! Tak for tip ;-))

Eva sagde ...

Tag det roligt, - det varer ikke længe, så bliver der ikke råd til så mange taske-bøger, for der skal jo købes computere på skolerne.... og så bliver bøgerne elektroniske. Så der er håb forude......
(Men det er nu også lidt hyggeligt med det fine papir og labels osv...)

Ida Eriksen sagde ...

Jeg er en af de heldige der har en hel 9. klasse der skal hele bogstakken igennem idag. ja det ville være meget nemmere hvis der var ens formater. vi skal nu nok få en herlig time med papir, tape og lim i lange baner
hav en god dag
knus

Anonym sagde ...

Der findes slidstærkt bogbind, som er syet af tekstil og kan strækkes, så de passer til de fleste bøger. Vi bruger nogle for 3. år, og de holder stadig. Har bl.a. set dem i Føtex

Kh Tine

Humlan sagde ...

Tak for omtanken - det varmer! ;)
Her har vi fire i skolealderen, fra 3. til 8., så der er rigelig med bøger at hygge sig med....
I år er det græs-gavepapiret fra TIGER som bliver mest brugt. Så pynter vi det med f.eks. klistermærker - i form af blomster i græsset, eller insekter, eller fodbolde...
Vi har et par af de der elastiske bogbind, men ungerne er ikke så glade for dem.
God arbejdslyst!
Kh Anna

Bettina sagde ...

Genialt, hvis bøgerne havde standardformater, JA! Og dertil standardbogbind! God ide!