søndag den 2. juni 2013

Strik Til Ferien ? - Tusindfryds Strikkede Gæstehåndklæder

Den sidste tid har jeg været flittig på blyanten og strikkepindende.
 
Resultatet af tegne- , regne- og strikkearbejdet er fem forskellige strikkeopskrifter på gæstehåndklæder.
 
Her er både trekanter, bobler, ruder, "nye" tern og riller.
 
 
 
Strikkede gæstehåndklæder i 100% bomuld er lidt af en klassiker, for at give den lidt 2013 / Tusindfryd har jeg valgt at droppe den hæklede strop og erstatte den med en strop af Liberty stof i ass. farver/mønstre.


Maskerne i opskriften er udelukkende ret og vrang, mønstrene er varierende i udfordringsgrad, således er der både til nybegyndere , de garvede og nybegyndere med en lige tunge i munden for sværere er de så heller ikke, alle kan være med.


Gæstehåndklæderne har jeg pakket i KIT i farver og mønstre svt. billedet ovenover.
 
Er der eet mønster man synes særligt godt om og gerne vil strikke flere farver op i  kan man i webshoppen nu finde en helt ny lille "afdeling" med  Bomuldsgarn i flere farver end vist her.
 

Et Kit indeholder en tosidet opskrift, to nøgler Tusindfryds 100% bomuldsgarn a 50g og et stykke Liberty stof i ass. farve til strop.



 Hvis du har tænkt over hvilket overskueligt håndarbejde du skal have med i ferie/tur tasken  eller som gave til en ven kunne et kit eller to måske være et bud.

Du kan se alle KIT og farver i shoppen lige HER.

God Strikkefornøjelse

KH



20 kommentarer:

Karin sagde ...

Så fint det er og sikke en god idé med sådan et gæstehåndklædestrikkekit til at tage med på ferie. God søndag til dig.

Marie - Lineabymariejessen sagde ...

Ej hvor er det lækkert at se på, både farverne og billederne du tager... det er sgu lige før jeg få lyst til at lære at strikke :)

Jane sagde ...

Jeg er simpelthen så vild med strikkede gæste- og køkkenhåndklæder og eftersom de dukker op alle vegne lige for tiden, så må det da være trenden lige nu :-)
Superflotte mønstre du har lavet :-)

Lene sagde ...

Hvor er de bare fine og sikke en dejlig idé til ferie-håndarbejde.

Christina sagde ...

Hvor er de skønne- og sikke nogle dejlige kits! :)

Rigtig god søndag!
/Christina

Gitte sagde ...

Jeg må da vist en tur i kælderen. Jeg fik sådan 15 små gæstehåndklæder af min mormors nabo, der var en gammel frøken, til min konfirmation i 1971. Man må sige total retro, så nu kan jeg være med på moden.

Katstrik sagde ...

Super skønne små håndklæder - ihh hvor får jeg lyst til at gå igang. - og så med de små lækre stofløkker på.
Tankerne stryger lige 40 år tilbage ....til fornemmelsen af at tørre hænderne i mormors små håndklæder.

From sagde ...

Hvor er de fine, jeg elsker at strikke forskellige sjove mønstre :)
Hvis jeg må komme med lidt konstruktiv kritik syntes jeg at det er lidt svært at regne ud hvad der er hvad inde i shoppen, da det jo er det samme billede der er på alle kits. Og så godt kan man altså heller ikke se mønstret på billedet...

KreaKarrusellen sagde ...

Sikke en god detalje med stroppen i Liberty stof :)

Anja (KakTusser) sagde ...

Super flot og rigtig god ide.
Kh Anja.

Anonym sagde ...

Fin ide! Har du fået produceret dit eget garn?

Trinekjr sagde ...

Er det muligt at købt opskrifterne uden garn?
Mvh
Trine

tusindfryd sagde ...

Kære From tak :-) Har prøvet at ændre lidt på billederne så mønstret ligger først, der skulle gerne være 5 billeder at se når man går ind på produktet :-)

KH

K som Karla sagde ...

SÅ fine kit og super lækre billeder. Var også "forbi" i går og det er meget bedre nu, hvor du har ændret i billederne. Altså bedre...her skal læses nemmere :-) Jeg tænker, at et sådan kit skal afprøves som værtinde gave. Kh.

My Daily Junk Blog sagde ...

Tusind TAK :-) Dejligt i synes det fungerer bedre nu.

KH

Elsebeth sagde ...

Skønne kits.! :-) Og intet køkken uden strikkede håndklæder ;-)

Ulla sagde ...

Herlige sager, sådan en omgang farveglad terapistrik kunne jeg godt trænge til nu undervisningen er færdig.

Ingridstua sagde ...

Nydelige håndklær, mønster og lekre farger!

Karen-Vibeke sagde ...

Vores oldemor, som døde for mange år siden, strikkede på sine gamle dage store vaskeklude til oldebørnene. Efter de er blevet "store", har vi brugt vaskekludene som små gæstehåndklæder. De er ved at være slidt i bund, så vi har brug for nogle nye. Dine gæstehåndklæder er stor inspiration

Karen-Vibeke sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.