onsdag den 26. juni 2013

Sidste Stykke.....

Egentlig skørt , men når jeg bruger det sidste stykke af noget stof jeg har været rigtig glad for bliver jeg altid sådan lidt "vemodig".
 
Skørt fordi jeg ved gud har stof nok !
 
Kender du det?
 

Men ok dukkebarnet skal jo have tøj, og større glæde end at bruge af "guldet" er der jo ikke.


Må holde øje med et nyt småblomstret stykke bomuldsstof for de er altså bare altid gode til dukketøj.


Pigen her bliver om lidt rullet i glitter silkepapir og så skal hun ellers på rejse til hendes nye mor i det Jyske.

Nyd Dagen

KH

10 kommentarer:

Maiken sagde ...

Det kan jeg sagtens følge dig i! Mon ikke der er en lille-bitte rest til lidt dukkehårpynt eller patchwork? :)

Det er sådan nogle fine dukker du laver. :)

Dorte sagde ...

Kender det noget så godt - det er altid svært at skille sig af med det sidste stykke af et flot stof. Mærkeligt, når der ligger adskillige kilo på hylderne lige ved siden af... Men åhh, hvor bliver hun dog dejlig den lille! :-)

Søstrene Lökkegaard sagde ...

Så smukke dukker...
Da jeg så dem første gang for nogle år siden vidste jeg at det måtte jeg prøve, og nu er jeg ejer af din bog og har syet min første rigtige dukke til min store datter og endda også nogle babydukker, til min lille pige og et par andre småpiger.
Og æren for at jeg kom i gang må tilfalde dig!

Hvis du vil se mine babydukker kan du tjekke min nye blog naermestlokkelig.blogspot.com.
Desværre har jeg endnu ikke lagt billede op af den store, men det kommer

/Anne

K som Karla sagde ...

Kære Wenche.... kender det til udemærket, og ja også selvom gud har stof nok. Har du tjekket Liberty's autumn/vinter 2013....der er flere fine småblomstrede. Nogle i velkendte print men i nye farver. Der blir en glad dukkemor i det jyske :) - Sofie

tusindfryd sagde ...

Åh hvor er jeg glad for jeg ikke er den eneste "skøre". Altså når man kigger på hylderne er det jo svært at forstå det kan være så svært ;-)

Glæder mig uendeligt at jeg har kunnet inspirere til håndarbejde

KH

Cat sagde ...

Ja skøn er hun:) Tænkte på om du kunne lokkes til at lægge en opskrift ud på den fine strikkede bluse!?

FrøkenTina sagde ...

Jeg kender det - men når jeg får brugt selv de små rester bliver jeg også glad! Glad over at meget lidt går til spilde!
Men noget stof har bare en større plads i ens hjerte end andet!

Christina (Carla og krudtuglen) sagde ...

Jeg har det på samme måde.....men samtidig er det også tilfredsstillende at man har brugt det hele. Der skal dog meget til før jeg sætter saksen i det sidste stykke af en favorit og det er jo egentlig lidt latterligt - det gør trods alt mere gavn, når det er syet om til noget:-)
K.h.
Christina

Maj sagde ...

Åh ja, hvor jeg kender det!
Men hun er nu skøn i sine små blomster, din lille dukkepige :).

Natalia Packert Andresen sagde ...

Sådan har jeg det med garn, og jeg har ellers rigeligt...