søndag den 9. juni 2013

Af Kærlighed Til.....

Meget af min tid på en dag bruger jeg på at udtænke, tænke om, prøve af, prøve om, sætte op, formulere, tage billeder, redigere, tænke nyt igen..., pille fra , ligge til og jeg kunne blive ved.
 
For det meste er det et stykke håndarbejde som får al den opmærksom hed, hvorfor?
 
Fordi jeg gerne vil lave et fint stykke arbejde, noget som "holder" helt fra tanken og ud i virkeligheden.
 
Noget som kan bruges, bringe glæde, være en fornøjelse.
 
Lidt som når jeg går ud for at finde en gave til en jeg holder af.
 

Når jeg laver opskrifter og er nået dertil hvor jeg tænker " Nu er den  lige som den skal være", har jeg det fuldstændig som når jeg har fundet det helt rigtige gave, så skal det hele pakkes fint ind og forkæles.


Jeg printer på lækkert papir og i farver, bruger krudt på opsætning og som noget nyt har jeg lavet en kuvert som man kan samle sine Tusindfryds opskrifter i.

Kuverten har jeg jagtet København rundt for at finde....en kuvert er ikke "bare" en kuvert vel?

Klistermærket på 10x10 cm er lavet specielt til formålet og samlet synes jeg det hele er endt på rette hylde.

Hvorfor al det krudt på en opskrift?

Tænker det må være af kærlighed til håndarbejde, glæden ved at sende mit arbejde "ordentlig" ud i verden, en ide om at modtageren kan se og føle at jeg har lagt alt i og at det bidrager til en samlet større glæde ved håndarbejdet?

OG fordi jeg slet ikke kan lade være.... :-)

Nyd Dagen

KH

11 kommentarer:

søslerier sagde ...

Og du er knaldgod til det, såbliv endelig ved med at bruge al det krudt ;)

Hanne sagde ...

Lige sådan har jeg det når jeg sender
snail mail, det skal bare være lækkert :)

Mie sagde ...

Har ikke altid selv din tålmodighed og din sans for detaljen - men elsker når folk omkring mig har det - og når noget af den den finesse rammer mig - det gør glad helt ind under hjelmen - og en følelsen af virkelig at modtage noget lækkert - og faktisk også selv at være noget værd, når andre ofre så megen tid på detaljen - jeg øver mig i det selv :-)

Dorte sagde ...

Tak for pakken, den ankom i går! Og jo, det var yderst tydeligt, at du har gjort dig godt og gammeldags umage! Det hele var rent slik at pakke op - og øjnene kunne ikke få nok :)

Tuttifrutti med et tvist sagde ...

Hvor er det fint, det lille frimærke, prikken over i'et. Detaljer er godt, især dem som man fornemmer der er lagt arbejde og sjæl i. Når der er opnået en helhed er det tydeligt for modtageren af et produkt og det er altså det halve af oplevelsen ved at modtage. Den der lille "lækkerheds effekt". Du gør det godt. :o)

Mona Honnens sagde ...

Personligt er jeg en af dem der lægger mærke til sådan noget, og jeg syntes det er en fryd for øjet når tingene afleveres pænt.
Er noget pænt og inspirrrende - ja selv tøj mærker - gemmer jeg det ;O) ... så bliv bare ved ;O).

Mona

anne sagde ...

Også tak for pakke fra mig, det er rigtig fint og noget man har lyst til at gemme, ikke bare en kopi.
MVH Anne

Ann sagde ...

Og jeg var så heldig at netop sådan en kuvert lå i min postkasse da jeg kom hjem idag fra hospitalet med min egen lille pakke på 3400 gr i mine arme. Et styks lille Vera der kom til verden i fredags. Nu skal jeg strikke det lille håndklæde der vil gøre underværker til hendes små bløde hænder og kinder.
Tak for kittet, den søde hilsen og en fabelagtig blog.

Ann

Pustetrolden sagde ...

Hvor er du bare fantastisk ;-)

Jeg respektere virkelig din sans for den mindste detalje, som lige præcis gør dit "produkt" lækkert.

Dine opskrifter ser super flotte ud og de spreder inspiration, til at begynde på et projekt.

Smart ide med en kuvert til opskrifterne ;-) Dine opskrifter ser så flotte ud, at man ikke kan andet end at passe godt på den.

Tak for du gang på er en stor inspiration for mig.

LineMo sagde ...

Og det er bestemt også et flot og gennemført arbejde du sender ud i verden

K som Karla sagde ...

Lige præcis det altid gennemførte kvalitets arbejde er jo kendetegnende for TUSINDFRYD og det der gør TUSINDFRYD særlig, til bloggen der skiller sig ud fra mængden. Du er 100% tro mod dine egne ideer og stil. Respekt og hatten af for det. og nej, en konvolut er ikke bare en konvolut :-) kh Sofie