onsdag den 22. maj 2013

Pinsens Produktion Med Nål Og Tråd

I pinsen har jeg fordybet mig i broderi.
 
Omgivet af mønsterpapir, blyant, viskelæder, tråde, nåle, stof og ramme....
 
Til tider har der set noget kaotisk ud på bordene omkring mig.
 

Broderierne går jeg ikke bare i gang med, der går en hel del tanker og skriblerier forud.


Når jeg så endelig er i gang kører det ikke bare derudaf med et øje lukket for jeg står konstant og holder farver op og tænker og tager en ny farve og tænker...


Som i kan se blev det til 3 færdige broderier henover pinsen alle med en diameter på 13,5 cm. Hvert broderi tager mig omkring en 4 timer, når alle forberedelserne er gjort....


Efter sådan et par dage er der en hel del resttråde som lige skal vikles op for at undgå spaghetti "katastrofen"

Elsker at brodere, ville ønske jeg havde meget mere brodertid!

Nyd Dagen

KH

14 kommentarer:

Avi sagde ...

De er virkelig fine, især bjørnen er jeg vild med. Kan godt lide det sarte, men detaljerige udtryk i dine broderier

Barbara sagde ...

Ih hvor er de fine!!! Jeg elsker også at brodere, tror jeg snart må igang igen..

Anonym sagde ...

Hvor er de super flotte :-), vil det være muligt at købe
Dem som et kit :-) KH Helle
Helleallan.larsen@gmail.com

Dorte sagde ...

Åhhh, hvor er de bare skønne Wenche! Får helt lyst til at tage hjem og brodere med det vuns!

tusindfryd sagde ...

JA DA !! Smid alt hvad i har i hænderne og så hjem og broder ;-))

Kære Helle Kit har jeg ikke, men hos Karenmarie.nu kan du finde et engle kit og et kaninkit jeg tidligere har lavet tegningen til :-)

KH

Julia sagde ...

Så fine, bliver simpelthen nødt til at få gang i rammen og tråden igen. Det er så lækkert at brodere!

Lis sagde ...

Puha hvor er de flotte. Selvfølgelig tager det tid at lave noget så flot. Synes det er fint du sætter tid på, så kan vi andre også få et forholdt til tid/skønhed/færdigt arbejde.

Kh. Lis

Tina Bøgelund Eilenberger sagde ...

Hvor er de bare skønne. De ville være ret lækre som rygmærker på en lille sweatjakke, skjorte eller bluse. Måske skulle man kaste sig ud i at lære broderiets delikate kunst.

Tanker fra Anker sagde ...

De er så lækre - De giver mig lyst til at lærer noget andet end korssting...

Boselade sagde ...

Du laver bare så skønne ting :-)

Charlotte Kaae Mathiesen sagde ...

Hvor er de søde

Hanne sagde ...

wauw de er godt nok flotte :-)

Nanna sagde ...

åhh hvor er det alså fint, jeg kunne forstille mig dine broderier på alt min datters tøj!!
meget inspirerende

Tina Andersen sagde ...

Hvor er de bare fantastiske. Er lidt spændt på hvad du bruger dem til bagefter?