mandag den 6. maj 2013

Papirs Engle Fra Skuffen

I weekenden har jeg tilbragt et par timer med at gennemgå div. skuffer og æsker....
 

Frem af gemmerne dukkede disse engle glansbilleder op, jeg har samlet dem over tid fra glemte kroge, mapper og udsmidningstruede æsker....


Er ikke lige til sirligt at samle dem i en mappe, mere til af og til at sætte mig ned og se dem alle igennem i uvilkårlig rækkefølge....


Ved ikke helt hvad det er, flere er virkelig medtaget men alligevel synes jeg de er smukke og prøver at passe godt på dem....


Flere af englene har navne og tal bagpå....at en pige engang har skrevet sit navn på forstår jeg men tallet??? Tror ikke det er årstal det er der for stor spredning på men ok hvis det er årstal går nogen tilbage til 1917??

Kender du til et system med at skrive navne og tal bagpå glansbilleder?

Nyd Dagen

KH

4 kommentarer:

From sagde ...

Åh, jeg elsker også bare glansbilleder.
Har desværre ikke så mage gamle, fik engang et par stykker fra min bedstes barndom. Der stod vist også navn på...

Helle sagde ...

I begyndelsen var der kun tale om firkantede billeder, men i 1870'erne kom der også udstansede billeder og nogle oven i købet trykt med relief og med sølvglimmer, og glansbilleder med engle begyndte at dukke op.


fundet på nettet ...

så 1917 passer fint til de glansbilleder du viser ..
men ved ikke hvorfor der er navne bag på dem ...
jeg er en glad ejer af rigtig mange gamle "glanser" :)

tusindfryd sagde ...

Kære Helle TAK ok troede ikke der var glansbilleder med farve på det tidspunkt, men ok fra papiret virker de også gamle. "Desværre" er mange af dem blevet brugt flittigt ;-)

KH

Christina (Carla og krudtuglen) sagde ...

Hvor er de fine - det øverste har jeg også og det er arvet fra min mormor eller oldemor. Jeg synes det er så hyggeligt med sådan nogle fine gamle ting.
K.h.
Christina