søndag den 24. marts 2013

Næsten Som At Skulle På Charter.....

Lige om et øjeblik...5. April... futter LINE og jeg mod Odden, suser op på færgen ( den SKAL have en hel del pedal op af rampen...), gynge gynge, kvalme kvalme, dårlig kaffe og endnu værre ostemad , goddag Århus !
 
Tasken er allerede pakket , ingen bikini, ingen solcreme og ingen slippers KUN alt det man ikke kan undvære....
 

Der skal klippes, snakkes, limes, snakkes, limes, drikkes kaffe, quiltes , quiltes, snakkes, drikkes kaffe, syes, syes, drikkes kaffe og snakkes, syes og snakkes.....


Stoffer og baner.....


Line styrer workshoppen med hendes klasssiske Marapytta Jakke, jeg er med som praktisk gris og skal virkelig "styre" mig for ikke at styrte i nærmeste stofbutik , forsyne mig og mase mig på plads ved sybordene blandt de heldige kartofler....


Jakken her syede jeg til KAREN til jul og hører den bliver flittigt brugt, altid fedt når man har brugt tid på noget helt særligt.
Stoffet købte jeg faktisk i Århus, under en workshop fordi min "sy jakke trang" blev helt ubærlig... Kender du det ?

Glæder mig godt nok til tøsetur langt fra opvasken, KAREN vi skal overnatte har opvaskemaskine!! Så er der mere tid til vin, snak og råhygge om aftenen.... næsten som at skulle på charter.

Nyd Dagen

KH

9 kommentarer:

Michelle sagde ...

Hvorfor tage sydpå, når man kan råhygge i Århus :-D

Blev helt forelsket i kuglepennen/blyanten på det øverste billede - hvor er den fra?

God søndag!

Berit sagde ...

Glæder mig helt vildt til i kommer:-)

tusindfryd sagde ...

Jep lykken ligger lige om hjørnet ;-)

De famøse blyanter er fra Vesterbro kontorforsyning, har ikke set dem andre steder.

KH

Anonym sagde ...

Jeg er én af de heldige kartofler...kan godt forstå du sammenligner med charter. Jeg har tænkt wellness weekend :-) Tænk sig at få lov at sy en hel weekend, lære nyt fra Marapytta Line (et længe ventet ønske), ta' hul på Liberty's 2013 print, være i selskab med andre, der deler interessen og sidst men ikke mindst gå foråret i møde, med en smuk quiltet jakke. Jeg gælder mig som et lille barn. Normalt kigger vi i Jylland jo bare misundeligt med på bloggen, så herligt, at det nu kan lade sig høre i Århus.
ps. føler med dig, med kaffen og ostemaden, mens gynge'riet får kvalmen frem. Håber på stille vejr. Vi ses - Sofie

Karen Elisabeth sagde ...

Det lyder til at det bliver en skøn, skøn tur...

Blåbærlina sagde ...

høres koselig ut med tøsetur!!
Kos deg!
Har blitt inspireret av deg og har strikket en liten dukketopp. Har derfor linket til din blogg, håper du kan like det!?

Kh Nina

Tvilum sagde ...

Fedt med sådan nogle "charterture", det er guld værd med både veninde- og kreahygge på en og samme tid. Må jeg spørge, hvor nåleetuiet er fra? Har tidligere set et magen til og ville bestille, for det er jo så praktisk, men kom fra det igen og nu, hvor jeg ser dit, så skal det altså være. Jeg var sikkler på, at det var hos Clover, jeg havde mødt det, meeen det er det ikke.
Rigtig god mandag til dig. :-)

tusindfryd sagde ...

:-) Nåle Etuiet er fra John James, pebble serien, købt i England men søg og find kan desværre ikke henvise til nogen i dk men mon ikke nogen har det?

KH

Moster Lene sagde ...

Hi hi...måske det er nemmere, hvis du bare skriver, hvor alt indholdet i din krea-taske kommer fra :o)

For jeg er nemlig nysgerrig på, hvor du har fået fingrene i den fine lilla garncutter.

For det eneste jeg kan finde her i DK, er Clovers - og dem orker jeg ikke. Næh nej...vil da have en fin lilla én.

KH Lene