tirsdag den 5. februar 2013

Sort, Hvidt Og Noget Fra London


Ja det er netop hvad jeg nåede at få med hjem fra messen i Rødovre i weekenden.

Hvad det egentlig lige skal blive til "koger" jeg stadig på.

Den oprindelige plan er blevet skudt til et efterårs projekt, tror jeg nok...


Min weekend på messen fløj afsted, og jeg nåede ikke så meget rundt udover stand nr 92 for her var der travlhed og glade dage.

Kom du omkring?

Hvad synes du om den første større kreative messe på sjælland?

Var udbuddet dækkende?

Nyd Dagen

KH

11 kommentarer:

Anne sagde ...

Jeg har læst meget godt om messen rundt omkring i blogland...jeg selv havde lige valgt den weekend til at besøge min ældste i aalborg, så jeg håber på en gentagelse :-)

pernille andersen sagde ...

Elskede hvert et minut, men der var lidt uldent. Elsker garn, men savnede lidt adspredelse. Flere kreativiter eks. keramik, sampling, flere smykkekreatører, syværksteder, worrkshops osv. Der er massere af kreative mennesker og jeg kan håbe at der er flere der får øjnene op for den fantastiske mulighed og laver en stand næste gang. Jeg er fast kunde, det er sikkert.

Ann sagde ...

Min mor havde været derude med veninde (de syr og krea´er meget) og de var skuffede. De syntes det var meget ensformigt, de savnede noget mere krea udover bare garn. De skulle have en kaffe og der var køen længere end lang og først da de havde stået i en evighed og fået betalt sagde hende bag disken "nååå ja, der er også noget restaurant ovenpå....." haha....temmelig lange ansigter blandt de mange.

Så de savnede flere krea boder. Men fint garn og rigeligt af det ;)

Marie-Louise sagde ...

Tja, jeg savnede at der var kælet lidt mere med detaljer. Savnede Lækkerness. Jeg synes også at det var for ensformigt, meget garn (og det er jo ikke så dårligt), men det havde været skønt med noget stof også.

tusindfryd sagde ...

:-) Tjo den med cafeen undrede jeg mig også meget over, hørte også nogen søge broderi og ja stof! Så lidt og lækkert men det var i en stand så klart mere af det!
Måske det skulle have heddet strikkemesse ;-)

KH

Anonym sagde ...

Savnede flere kreative idéer. Jeg synes at der var for meget 'butik' over boderne (man kan jo altid besøge en garnbutik!), selvom I har ret i, at det var lækre ting de forskellige boder havde. - Havde bare håbet at messen var mere inspirerende.
Men hvor var messen velbesøgt! Så der er jo grobund for nye messer og forbedringer :-)

Nanette Andreasen sagde ...

Jeg var også en af de bøsøgende på messen i sidste weekend... Og ja selvfølgelig var jeg forbi jeres drønlækre stand...

Og jeg har virkelig glædet mig over initiativet til at afholde noget på sjælland og luksus at det var i kbh. området...

Ja, der var meget garn at vælge imellem og noget faldt mere i smag end andet... men heldigvis for så har der været noget for alle! Jeg savnede dog også noget andet og mere.. meget gerne broderi og tekstiler. Et par arbejdende værksteder ville heller ikke være at kimse af, går lige nu og søger lidt rådvildt efter en special teknik til noget strik, det havde jeg lidt håbet at komme hjem med....

En enkelt kaffeknallert ellr tre havde heller ikke været en dårlig ide!
Ligesom at jeg havde håbet på nogen flere gode messetilbud de forskellige steder.
Men nu er jeg jo glad for strik og garn så jeg gik ikke tomhændet hjem og jeg glæder mig bare til at strikke min datter en fin dueblå cardigan med små fine liberty knapper i!




Kirsten Søeballe sagde ...

Jeg var inspireret.
Og synes der var fine ting på scenen. Jeg så noget om løbemasker og om at filte vanter.
Og så selvfølgelig alt det garn og uld og andet :-)
Jeg var der søndag.

Irene sagde ...

Nu er jeg jo godt vandt "hjemmefra" da jeg kommer fra Jylland.
Der har vi jo haft messer i flere år.
...jeg kunne godt mærke at det var første gang i Rødovre.
Masser af garn ja men der skulle nok ha´ været mere af andet håndarbejde osse..
... og så manglede der nogle cafehjørner - lidt lækkert hygge .. så man kunne sidde med en kaffe , snakke og strikke.
På sådan en tøsetur skal der osse være plads til hygge.

helle sagde ...

Jeg var også forbi, og jeg må indrømme at jeg var skuffet. Jeg havde håbet, at der var mere lækkerhed på programmet, som det bla. du står for med din skønne blog.

Måske var det også mit valg af tidspunkt - fredag ved åbning - der efterlod mig i en sværm at pensionister. Ikke et ondt ord om dem, for de fleste persionister jeg kender er misundelsesværdige udi kreative sysler, men jeg savnede "ungdom og vitalitet" - i højeste grad fra udstillerne.

Kun få stande ramte mig - GarnIture, Tanterne og Farmorfabrikken.

Jeg elsker selv garn og strik,men synes i den grad at det var gammel vin - end ikke på nye flasker. der var ikke meget inspiration at hente. Islændere all over, og alt godt i vendestrik til børnene - men det er der jo ikke meget nyt over.

Og så stof og sy fronten var der ikke meget at hente.
jeg er på udkig efter en ny symaskine og tænkte, at det måtte være stedet at få en god snak omkring det. Men aldrig har jeg da fået så ringe vejledning...øv

Beklager det sure opstød, men det er min oprigtige mening. Måske er vi også alle lidt forkælede udi lækkerhed med alle de dygtige bloggere der findes.


Kærligst
Helle

Charlotte Gundersen sagde ...

Jeg er forholdsvis ny som offentlig "håndarbejder"! Derfor var messen i Rødovre min første, og jeg må sige, at jeg var begejstret ved at gå rundt og se på alke standene og al garnet! Og så synes jeg også, at der var meget lækkert garn, som kunne inspirere!
Nu har jeg jo ikke andre messer at sammenligne med, så jeg var imponeret og følte bare glæde over at se så meget håndarbejde samlet og så mange mennesker, der interesserer sig for det!
Jeg synes, det var flot, eftersom det er den første messe i København, men jeg er som sagt grøn i forhold til messer.
Kh Charlotte