mandag den 21. januar 2013

Har Du Tid Til En Sprutte ?


Jeg har fået mail.....

Fra hende HER

Er selv mor til to for tidligt fødte og kom straks til at tænke på hvor stor glæde mine meget små børn havde af  at andre flittigt havde strikket bitte små huer som de kunne have på i kuvøsen for at holde på varmen.
Ja en taknemlighed var det, for når man sidder der og er blevet overhalet indenom af naturen er det for sent at gå ud og shoppe efter nødvendigheder og overskud til selv at lave har man ikke i den situation.



Derfor vil jeg hermed gerne gøre opmærksom på at Josefine med bloggen En Elefant har startet en indsamling af hæklede sprutter efter en DIY du kan finde på hendes side
Sprutterne skal planmæssigt afleveres på neonatalafdelingen på Skejby ( mit andet hjem i 2003 og 2004) sidst i februar i år.
Sprutterne skal med deres tilstedeværelse i kuvøsen skabe tryghed hos det for tidlig fødte barn.

Har du lyst til at sende en sprutte til et kommende for tidlig født barn læs hvordan lige HER

Josefine jeg håber virkelig at det kommer til at vælte ind med sprutter hos dig.

KH

11 kommentarer:

Anne-Mette sagde ...

Har straks sendt vejledningen videre til min søde mor, jeg hr desværre ikke knækket hæklekoden endnu.

X for rigtig mange sprutter :-)

Kh. Anne-Mette

Anita sagde ...

Det er sådan et godt initiativ. Skyndte mig at tilmelde mig, da jeg så det ved Karen for et par dage siden, så der er fuld gang i sprutte-produktionen!

Canika sagde ...

Her ligger den første sprutte også klar til at komme afsted til Skejby :-)

Astrid på Raastof sagde ...

Det er en super god idé. Har selv strikke nogle huer med dobbelt op på lange snører efter at jeg selv, eller rettere min søn, havde haft glæde af dem som andre har strikket.

Det varmer i mere end en forstand med de små hjemmestrikkede sager sådan et sted.

Josefine sagde ...

Af hjertet tak Wenche
Var slet ikke klar over at du havde været i den båd.
Der er kommet rigtig mange mails, og jeg håber at det giver mange sprutter.
Tak fordin og Karens store hjælp med at sprede.
Til jeg andre tak fordi i er igang.
Josefine

Visse-Vasse sagde ...

Jeg så indlæget igår og er nu igang med min første sprutte....den måtte bare ud af hæklenålen med det samme :-) Virkelig godt initiativ!!

/Rikke sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anonym sagde ...

Hvor lyder det som god ide :-) Har du undersøgt om afdelingen må udlevere dem? Jeg arbejder selv på en Børneafdeling og vi må kun udlevere hjemmelavede ting, som er blevet vasket på 80 grader. Dette pga hygiejneregler/smittefare. Forældre bestemmer må gerne selv tage de ting de ønsker.
venlig hilsen Gittw

Anonym sagde ...

Ville skrive at forældre selv bestemmer, hvad de tager med :-)
Gite

Josefine sagde ...

Hej Gitte
Nej det havde jeg ikke undersøgt, men har tidligere idag skrevet til afelingsgspl i Skejby. De sprutter jeg har lavet kan godt tåle 80 grader men jeg var ikke klar over det, så må Hvidt hellere igennem et udredningsarbejde;-)

Josefine sagde ...

Jeg har dd. modtaget en mail fra Skejby, hvori der står at de glæder sig til at modtage sprutterne fra min indsamling. Så dekan komme ud og holde i hånd/ arm.
Vh Josefine