søndag den 6. januar 2013

Det Lille Hus Og En Vandringsmand


Har du mulighed for en sviptur sydover kan jeg varmt anbefale at smutte forbi KunstHalle i Hamborg.

Nytårsdag tilbragte jeg nogle timer i de smukke bygninger.


I museumsbutikken fandt jeg dette lille hus, jep en blyantspidser, om den er god ved jeg endnu ikke men den ser helt "rigtig" ud.

Den ting jeg allerhelst havde taget med derfra var maleriet " Vandringsmanden" af Caspar David Frieddrich, men ok jeg vil aldrig kunne give den en placering som det fortjener og gør at det kommer til sin fulde ret, såååå det lader vi hænge der.


Edward Munch og Marc Chagall findes også i den "gamle" samling, mit yndlings Marc Chagall var dog ikke at finde, så vidt jeg ved er det i privat eje....og nej det hænger ikke her.

Men altså, kommer du på disse kanter er der et stille og smukt sted at tage en pause.

Nyd Dagen

KH

3 kommentarer:

Lis sagde ...

Smukt, smukt, både spidseren og vandringsmanden. Jeg kan ligefrem føle udfordringen i billedet.

God søndag til dig.

Kh. Lis

Prinsesse Suh sagde ...

Det lyder jo efterhånden til, at Hamburg er det nye Berlin. Må snart komme afsted!

For enden af en blind vej sagde ...

Det er et fantastisk lille hus du fik med dig hjem, det er næsten en skam at tage den i brug.