søndag den 13. januar 2013

Dem Glæder Jeg Mig Til

Jeg har været meget heldig ( synes jeg selv )

To styk fine dukkesenege fundet på et loppemarked inden jul.

Har een gang før haft held til at finde den lyserøde men den lyseblå er min første....


Kan ikke huske hvad de hedder disse senge kan du ?

Ved ikke helt hvorfor, men jeg kan ikke modstå det, og nu står jeg så her IGEN  og vil på den ene side gerne gemme "bare" for at have dem og nyde dem og på den anden side ved jeg godt at det har jeg ikke plads til i længden....

Jeg tror der skal laves nogle dukker der passer i størelsen, når der bliver tid....og så må de videre.

Nyd Dagen

KH

15 kommentarer:

Merete sagde ...

Sikke skønne dukkesenge med billeder af Pusle og Lillebror. De var mine yndlingsdukker, da jeg var barn, men jeg har aldrig set deres senge før.

Det er ærgerligt at vi ikke har plads til at gemme alle vores skønne loppefund!!

Line sagde ...

åh de er fanatsiske. Vi leder også her hjemme. Vil prøve at finde en lille bitte seng til bansen fra karens mor. Ved ikke om det kan lade sig gøre, men kunne det ikke bare være sødt at sy sengetøj og puder i mini i det yndigste Liberty?? Egentlig var bamsen jo en gave til min mor, men jeg blev forelsket og lod den blive boende på Vesterbro!
KNUS

Gaia Cunin sagde ...

Sikke fine senge!!!
Sig mig ham lillebror er han ikke meget mørk i huden?
Gid jeg havde små piger som legede med dukker, skulle gerne passe på dem for dig så!

Davids Engle sagde ...

Ja det er Pusle og Lillebrors senge. Jeg havde dukkerne, men ikke sengene. Jeg har faktisk aldrig set den lyseblå seng. Måske den er sjælden!
Kate

gitte sagde ...

Har faktisk mine egen lyseblå pusleseng med dukke til at stå fremme sammen med mine børns brugte legetøj. Jeg har endda tøjet til at ligge ved siden af i en lille kuffert:)skønt at min mor passede på den indtil jeg selv fik plads til den.

tusindfryd sagde ...

JA FEDT at der er nogen fra før smid alt væk kom på banen, på grund af dem er der stadig skatte at få.
Pusle ja da! Måske den lyseblå er mere sjældent fundet end den lyserøde fordi små piger til alle tider "bare" vælger en pink frem for en blå ?

KH

Sanne sagde ...

Jeg har været så heldig at finde den blå udgave med Pusle på til 5 kr i en genbrugs;) Lykke!

Hilsen fra
Sanne

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
tusindfryd sagde ...

Ovenstående slettede kommentar var en reklame spam kommentar!

Møg irriterende man skal bruge sin tid på det ØV !

Jeg sletter aldrig kommentarer fra "personer" der ikke er skjult reklame uanset.

KH

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Hanne sagde ...

Utroligt... Har faktisk aldrig set sengene. Men pusle og lillebror har jeg stadig. Og en rød kuffert til alt tøjet. Min mormor syede faktisk til fabrikken i Hjørring. Så jeg fik jo nærmest alle modellerne, nogle bare syet i noget andet stof. Og da min mormor døde, fik jeg diverse småting fra hendes synkron, små lynlåse, nitter, bånd og mærker. Dem passer jeg på, og håber at komme til at sy med mit barnebarn (hun er kun 10 mdr.) selv har jeg kun sønner, så det har ikke været aktuelt til dem.
Men ellers er jeg mest til pileflet, har faktisk lige flettet en dukkevogn. Der kommer snart billede på min blog.
Kh. Hanne

Hanne sagde ...

Utroligt... Har faktisk aldrig set sengene. Men pusle og lillebror har jeg stadig. Og en rød kuffert til alt tøjet. Min mormor syede faktisk til fabrikken i Hjørring. Så jeg fik jo nærmest alle modellerne, nogle bare syet i noget andet stof. Og da min mormor døde, fik jeg diverse småting fra hendes synkron, små lynlåse, nitter, bånd og mærker. Dem passer jeg på, og håber at komme til at sy med mit barnebarn (hun er kun 10 mdr.) selv har jeg kun sønner, så det har ikke været aktuelt til dem.
Men ellers er jeg mest til pileflet, har faktisk lige flettet en dukkevogn. Der kommer snart billede på min blog.
Kh. Hanne

Mia sagde ...

Åh ja, jeg kender ikke dukke Lillebror, men dukke Pusle har jeg, og så dukke Dorthe, som ligner megett Lillebror.Sengene har jeg aldrig set, men hvor er de fine, og ja man kan jo ikke have det hele til at stå fremme, selv om man gerne vil nyde synet. :-O

Blåbærlina sagde ...

Kjempefine dukkesenger -
forstår godt at du falt for disse :O)
blir koselig med dukker i dem.

Pia J. sagde ...

Hvor sjovt!!! Jeg havde den lyserøde til mine Pusle-dukker, jeg må da lige undersøge om den stadig eksisterer :) Nogle af dukkerne gør i hvert fald, også et par stykker, som min søster legede frisør på ;)