tirsdag den 18. december 2012

Mif - Et Tirsdagsbarn

Dukkepigen Mif.

Håbede at nå to dukkebørn inden jul, men dukkebørn kan ikke forhastes, de kræver tid=kærlighed ,så Mif er først lige "kommet til verden" her i 11. time.


Mif har langt hvidblond hår af økologisk uld som jeg købte på fåreavlermessen på Remisen for nogle uger siden....


Hendes kjole har jeg strikket i hånden af en blød tynd uld som efter vask har åbnet sig og nu er aldeles blød og kradsefri. Halsåbningen bliver på bagsiden lukket af en lille gul glasknap.

Mif´s bukser er syet i jersey, bløde og lune i denne kolde tid.


Pyntesløjfe af bånd fra Hay i min yndlings farve af dem alle.


Mif er måske lidt "sent ude" som julegave til en dukkemor, så har "advaret" hende om at hun nok skal holde jul hos os, men det bliver nu også ganske festligt ;-)

Mif har fundet en dukkemor.

Nyd Dagen

KH

11 kommentarer:

Berit sagde ...

Hvor er hun lækker:-)

Marina / cand.mor sagde ...

Bedårende lille dukkepige!

Kabakü sagde ...

så sød!!!

Loppe-shoppe sagde ...

Så fin.
Jeg er nærmest sikker på at Mif må være en gran-kusine til Lea, som du har lavet, og som jo bor hos os.

tusindfryd sagde ...

:-) Ja de er ved at være noget af en "søskende" flok de kære børn.

KH

Jenny sagde ...

Superfin dukke :) :)

Katrine Louise sagde ...

Åh hvor er hun bedårende.. <3

Louise sagde ...

Hvor er hun fin. Elsker dine dukker.
Blusen du har strikket til hende, er det en du har mønster/opskrift på??

Dees sagde ...

Hi Wenche,I received the book yesterday!!Boy that was FAST!
It is adorable,just like all your lovely doll children!thank you so much and wishing you Merry Christmas!
xoxo Desiree

Helle D sagde ...

Hvor ER hun bare FIIIN!

Kristin sagde ...

Smukke Mif - jeg får stadigvæk kuldegysninger og hjerteprikken når jeg ser et af dine dukkebørn.