onsdag den 14. november 2012

To Go´s

Uhhhh, tiden til det STORE julemarkeds renderi haster sig vidunderligt hurtigt !

Jeg ELSKER simpelthen at gå på julemarkeder, både de der klassiske med hjemmestrikkede sokker og syltede sager hvor søde ældre damer smiler og strikker imens de passer boden, tiden skal da ikke spildes.

Men også de mere funky/nymodens julemarkeder, hvor både nystartede og mere etablerede designere, kommende stjernearkitekter og Van Gogh´s viser frem af deres talenter og hvor man kan finde de skønneste "skæve" sager får mit hjerte til at slå lidt hurtigere i juletiden.

Her kommer lige et par af ALLE dem jeg skal et smut forbi.





Et par af de velkendte i Kødbyen 1. og 2. dec.

 Det Nye Designer Julemarked på H.C Ørsteds Vej 18 Baghuset Frederiksberg, 1. og 2. dec fra 10-17, her har jeg de sidste par år fundet de skønneste skæve sager og drukket gløg ;-)

24. november skal turen gå til Femøren metro, ned af Engvej og et smut på Steiner Skolen i København for at snuse til den smukke jul.



Kunstakademiet´s Julemarked, 5 dec. 11-16 Kgs. Nytorv 1, Kbh K

Textildesignernes Julemarked 27. og 28. November kl 16-20, Ryegade 19E, 2100 Kbh Ø

Arkitektskolens Julemarked  24 November kl 10-17, Phillip de Langes Alle 10 Kbh. K

Pyha, det bliver fantastisk !

Nyd Dagen

KH

8 kommentarer:

Lene sagde ...

hvor herligt med alle de julemarkeder. Har selv stor lyst og trang til at komme ud og se julemarkeder.

TrompetTrut sagde ...

Dejligt med inspiration til julemarkeder:) Er i tvivl om datoen på arkitektskolens, for på AOK står der at det er den 24. november, og de plejer at holde i weekenden sammen med designskolen. Du har skrevet den 28. november?

Synne sagde ...

Ja der er bare så mange gode julemarkeder derude.
Det er meget sværere at vælge fra end til!

Èt julemarked jeg dog er garanteret gæst på, er jo vores eget på Steinerskolen i København.
Håber lige at se dig og sige hej :).

Kh,
Synne

Frk Sindahl sagde ...

Uh lyder godt... jeg glæder mig til Bizar Bazaar d.24-25 nov i Vanløse Kulturstation. Der er altid fantastiske ting at finde.

Mvh Sara

Anne-Sofie (Fingernem) sagde ...

Min veninde sælger på arkitektskolen i weekenden :)

Anita sagde ...

Sikken en god liste, jeg plejer også at ramme Arkitektskolens, ogi år skal jeg da helt sikert forbi julemarked i kødbyen :)

anne sagde ...

Så er det lige jeg tænker, nu skulle jeg bo i KBH, for jeg elsker også julemarkeder af forskellig art. Her i det midtjydske er der ikke så mange, og man skal køre langt, og lur mig, de er heller ikke så alternative. Kan kun ønske alle øst for storebælt GOD FORNØJELSE.
KH Anne

Katrine sagde ...

Arkitektskolens (nu Arkitekt- og Designskolens julemarked) er den 24. november. Se her: http://www.dkds.dk/nyheder/Julemarked2012