fredag den 30. november 2012

PerSille Er En Pige..

PerSille, ja jeg ved altså ikke helt hvorfor, men det var altså det navn der poppede ud af min hjerne da jeg havde givet hende røde kinder.

Er det lidt for "langhåret" kan man jo pille Per fra.

PerSille er en lille livlig en, elsker at sidde i vinduet og holde øje derude....


Hendes korte lidt pjuskede hår kan netop "tæmmes" med et spænde, om end det næppe holder hele dagen....


Nu hvor de første snefnug falder nyder Persille godt af hendes kjole som jeg har håndstrikket af ren alpacca, blød og vamset er lige hvad den er.


Det er faktisk blevet til en fin lille bunke bløde vinterkjoler her på det sidste...


De fine knapper har LINE slået på syskolen, altid et godt sted at lede efter den helt rigtige knap...TAK.

Persille har fået et par dejlige bløde bukser i en lidt kraftig jersey, ok indrømmet såddan lige ud af landevejen er det IKKE at sy rib i så små benhuller ( mon det hedder såddan ? )


PerSille er helt klar på at forlade mig til fordel for en kærlig dukkemor, jeg er nemlig sååååå kedelig for jeg arbejder "bare" hele dagen!

Den kærlig dukkemor bor dog ikke sååå langt herfra VesterBronx ;-)

Nyd Dagen

KH

20 kommentarer:

Lis sagde ...

Hvor er Persille skøn. Jeg er helt vild med hende, men har endnu ingen små dukkemødre, før børnebørnene kommer.

Kh. Lis

LaLa`s Loft sagde ...

Dine dukker er så lekkre, jeg blir så glad av dem. Jeg har din dukkebok, men ikke kommet til å lege noe ennda.... Jeg er redd for å ikke lykkes. Men jeg skal prøve efter jul :)

Lille PerSille er vakker :)

Anonym sagde ...

Dine dukker er bare fantastiske!
Sidste år købte jeg Ellen til min datter og hun er rigtig glad for hende.
Hilsen Kirsten

helle sagde ...

Hvor er hun sød Wenche. Jeg har nu lavt 4 dukker efter det skønne kursus hos dig i foråret. Jeg er så glad for dem alle 4 og meget tilfreds med resultatet (de 3 af dem bor stadig herhjemme). Kæmper dog stadig lidt med at få fyldt lemmerne hårdt nok. Nøj, det er svært.

Jeg tror jeg vil forsøge mig udi en korthårs pige, som PerSille. Det er da bare nuttet.

Ha en skøn december. Og tak for SÅ megen inspiration.

Helle

Mig og Maya sagde ...

Hun er sååååå bedårende. Jeg vil også prøve at lave en korthåret nu. Du kan jo kalde buksebenenes huller for ben-åbning. Knus Heidi

Stine Damborg Pedersen sagde ...

Hvor er jeg vild med dine dukker:) Er Persille til salg, og hvor lang leveringstid vil der i givet fald være på hende?:) Har du en dukkepige, der er billigere end Persille?:) Ser frem til at høre fra dig. Kh. Stine

Pernille // Jordbærhjelmen sagde ...

Åhh lækre Persille. Nu er jeg selv en Persille (altså døbt Pernille, ikk ;-) ) og den ligner altså lidt mig ;-) Tror jeg har lidt længere hår og så har jeg naturligvis alle fingre og tæer, men ellers et meget godt bud på mig :o) Så synes bestemt at Persille er det helt rigtige navn! Og hvis ikke var jul, og 1400 kr var liiige i overkanten for mig på dette tidspunkt (ikke at prisen ikke er fair, for det er den bestemt), så kom den fluks hjem til mig. Håber at Persille finder et dejligt hjem!
Kh Pernille

Anonym sagde ...

Det hedder sådan og ikke såddan!

Nanna's verden sagde ...

Åh, hvor er hun fin! Jeg ville ønske at jeg havde pengene til sådan en fin dukke :-)

Anna sagde ...

Hvor er hun bare fin! Jeg ville gerne hvis blot jeg havde nogen af de der penge... Herhjemme laver vi også selv dukkerne, men de bliver ikke helt så fine.
Hilsen Anna

Christina sagde ...

Mon ikke smukke Persille er på vej til et nyt hjem allerede?!

:)

Julehilsner
/Christina

søslerier sagde ...

Hun er skøn! ;)

Blåbærlina sagde ...

Så supersøt hun er! :o)
Du er bare så god dukkemaker!!!!
:o) Nina

Anonym sagde ...

Hvor er hun fantastisk fin;) sælger du mon en vinterkjole a la Persilles? Og i så fald, hvad vil prisen være? Rigtig god weekend! Hilsner fra Sanne

Anonym sagde ...

Så la' da vær!!

tusindfryd sagde ...

Tusind tak allesammen for den varme velkomst til Persille :-)
Kære Stine, Persille er den jeg har lige nu men hun er endnu ikke solgt. Billigere dukker har jeg kun af og til krammedukker til babyer, de store legedukker uanset om de så er 35 eller 45 cm ligger til den pris, der er rigtig meget arbejde med ex håret og alt i alt er der ca 15 arbejdstimer i en dukke med alt plus materialer :-)

Sanne ang dukkekjoler så kan det være jeg får en tilovers prøv at maile mig.

KH

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Tina sagde ...

Er det oppskrifter på dukketøy i din bog? Vi har selv slike dukker hjemme (laget av bestemor), men synes det er svært at finne oppskrifter på tøy som passer. Lille Persille er helt nydelig!!!

tusindfryd sagde ...

Kære Tina

I bogen finder du mønstre til tøj du selv kan sy samt en hæklet hue :-)

KH

Tina sagde ...

Takk Tusindfryd! Da må jeg tjekke den ud! Ville du vurdere å dele noen av dine strikopskrifter til dukker med os? Det tror jeg kunne blitt en fin e-bog, eller noe slikt noe. Det ville i alle fall jeg være interessert i at købe! Jeg synes dine dukker er nydelige, detaljene og tilbehøret er nesten det bedste!