tirsdag den 13. november 2012

Minder Mig Om....

Forleden stak jeg snuden forbi min "nabo", butikken  SMULTRON i Willemoesgade, her faldt jeg over et par gamle kendinge som virkelig fik minderne til at hvirvle i mit hoved.


Minderne er knyttet til min oldemor, den helt særlige sæbelugt fra Fejal sæbeæsken, en æske som dengang var smuk som en sørøverskat, kunne mærke de små stik i fingrene når man forgæves prøver at få knappenålene til at ligge i orden... og ikke mindst lyden af sikkerhedsnålæsken når man ryster den og glæden ved at skubbe den op og i....

Gud hvor er der sket meget siden da ;-)

Nyd Dagen

KH

10 kommentarer:

Lotteriet sagde ...

Men hvor er det dejligt, at man kan mindes "de gode gamle dage" med så lille en ting.
Lotte :O)

10na sagde ...

Ja, det gav da lige en tur ned af memory lane med den fenjal sæbe æske. Nu sidder jeg her med et smil på læben og tanker tilbage til min barndom, hvor den altid stod på kanten af håndvasken. Synes også jeg kan huske der var en i lysblå/mint?? Tak for at min dag nu bliver endnu dejligere.
Kh 10na

Lis sagde ...

Ja, der er sket meget siden da, men minderne om duften og lydene er også her hos mig. Dejlige minder, så tak for den lille reminder idag.

Kh. Lis

ea-o sagde ...

Specielt knappenålene giver mig et sug i maven. Og hvor er den egentlig flot den æske!

Majbrit sagde ...

Fenjal sæbe minder mig om min farmor. Den havde hun også :)

sannesfruerstue.blogspot.dk sagde ...

Fantastiske minder - tak for at du delte :-) Fik selv et flash back da jeg så sæben... Den sendte mig ca. 30 år tilbage hvor min søster og jeg legede med vores Daisy dukker og håndsyede tøj til dem og min hest fik det flotte navn Fenjal efter min farmors sæbe :-)

Camilla sagde ...

Utroligt hvilke ting man husker fra sin barndom... Fenjal æsken stod på min farmors badeværelse. Knappenåle og sikkerhedsnåle fandtes (ja og findes stadig) blandt sysagerne hos både min farmor og mormor!

Lotteriet sagde ...

Bum.. kom lige til at tænke på en butik jeg var inde i, her for et par uger siden.
Sådan en lille lækker en af slagsen med, spændende the-sorter, chokolade, spacial-øl og KAFFE!! Altså det i hele bønner, som de maler for en.
Jammen, jeg mistede lige to fortænder, fik plaster på begge knæ og var hos købmanden med min farmor..
Sjovt, at dufte kan bringe sådanne minder frem til overfladen :O)

Mille sagde ...

Orv- knappenålsæsken den vækker minder!! Fint billede med lækre farver!

Anya PhiasRum sagde ...

åh, jeg elsker sådan nogle gamle 'skatte'.. dem har jeg også mange af. Har min morfar's gamle kagedåse han havde småkager i på plejehjemmet.. den leger min datter meget med idag. Der er bare noget rart og trygt ved sådanne ting. kh. Anya