lørdag den 13. oktober 2012

Tre Lette Og En Udfordring

Karen Klarbæk, den "slyngel", har givet mig smag for Raw Cake Brownie...

Skulle liiiige give Line og jeg nogle hapsere med til bilturen hjem fra Århus i søndags og nu er jeg så meget solgt.

Med efterårsferien for døren ville jeg da lige lave den til familien.


Tre ingrediemnser var lige til...men der var også noget af en udfordring...


Nemlig, denne her !! Helt ærlig hvem kommer fast kokosolie i en flaske med en munding på 1,5 cm ??!!

Den unge fyr hos den lokale grønthandler mente da at måden at få det ud på var hårdt arbejde med den anden ende af en ske eller med en kniv...bob bob han har vist ikke hjulpet sin mor ret meget i køkkenet som barn, og på turen hjem fik jeg en ide til hvordan den udfordring også kunne løses.


Ca. 5 minutters vandbad i kogt band og....


Voila !! Den anden ende af en ske min bare ...


Røre lidt og så over i en form og til sidst ind i køleskabet.


Denne Brownie smager himmelsk og tager ingen tid at lave, hvis man altså ikke lige skal bade flasker.

Du finder opskriften lige HER


Og nej jeg lod ikke den resterende olie blive i flasken, den har fået "bolig" i en ny slags flaske, en mere tilgængelig en ;-)

Nyd Dagen

10 kommentarer:

TrompetTrut sagde ...

Den kage er vi også blevet "lokket" på i vores familie, og vi elsker den:) Et tip: jeg køber ofte kokosolie i store glas fra Urtekram i Netto, til kun 79 kr. ;)

Bumbumland sagde ...

Jeps, Urtekrams er lige til at få ud :) Tror altså snart jeg må prøve den Raw cake :)

Helle Hindborg Gommesen sagde ...

Uhm, måske jeg også skulle forsøge. Den ser lækker ud.
Mon den også er vanedannende ?

Charlottes verden sagde ...

Nu bliver jeg snart nødt til at prøve den når I er så mange der roser den.

Snullemor sagde ...

Flaskemodellen er måske til sommer brug, hvor det nærmest står og er flydende hele tiden ; )

Louise sagde ...

UHM!

Mette sagde ...

Den er bare ALT for god...

Dorte sagde ...

Uhmm... den ser godt nok lækker ud. Og jeg har endda et glas kokos olie stående og har flere gange tænk på hvad jeg dog skulle bruge den til...Jamen det er jo indlysende nu :-) og det er jo efterårsferie så hvad er bedre en at spise dejlig kage og hygge med familien.

Stine sagde ...

Haha! Det var også præcis det min grønthandler sagde!! Mon det er den samme :-) Haha! Jeg fandt også på det med vandbaddet, men var dog først igennem en tur i vindueskarmen så solen kunne hjælpe til. Det kunne den så ikke! Vandbad længe leve! Hehe ;-) Kagen er fantastisk og jeg bruger også Karens opskrift.

Anonym sagde ...

I sri lanka sælger de kun kokosolie på flaske..Men der er det også så varm at den aldrig får fast form ;)