fredag den 26. oktober 2012

Tak For Den

 I denne måneds Bolig Liv har Lisa Grue og Dennis Sytmen fundet en super fin papirsklassiker frem, der meget snart bliver meget aktuel .


Origami har aldrig helt fanget min interesse, men her er en undtagelse, hjertet skulle bare  prøves af , så op af skufferne fik jeg fanget forskellige tykkelser papir lige fra silkepapir , til halvtyndt neon til halvtykt sølvplet...


Og her er så min lille testsamling :-)


Da jeg sad med tungen lige i munden og foldede fik jeg den ide at sætte et stykke dobbeltklæbende tape på bagsiden af hjerterne således at de vil kunne klistres på... Julegaverne ? Vinduer? Døre? Gadeskilte? Tavler på arbejdet eller i klasseværelset? Kassedamens kasse med ønske om glædelig jul? .....


Mulighederne er uendelige for mennesker med "mylder" på loftet :-)

Nyd Dagen

KH

7 kommentarer:

Ylvalishule sagde ...

"Mennesker med mylder på loftet" - sikke dog en vidunderlige ordsammensætning, jeg ved lige hvad du mener, og har manglet et ord for det, så mange mange tak :)
Jeg har over længere tid fulgt dine skønne ideer og din blog, tak for at du lukker ind, det sætter jeg stor pris på. Jeg så også goidt hjerterne, og indrømmet - origami er heller ikke lige mig, dels finder jeg det normalt ikke så kønt, og den sirlighed der er funbundet med origami, er heller ikke lige mig - men de her, de skal skisme afprøves, for hvor er de fine. Og din ide med dobbeltklæbende tape på bagsiden, den er så fin, vores lokale kassedame, hun skal have en eller flere :)

monsterscircus sagde ...

Dejligt origami, ja elsker de fine hjerter! Virkeligt smukt papir du har brugt og dejlige stickers, ja vi skal da have produceret en masse hjerter, som skal spredes i julen :-)

Julia Hausfrau sagde ...

Hvor er de fine! Ville også være smukke på en ranke på fx hoveddøren, så naboerne også ønskes en glædelig jul :)

Louise sagde ...

Jeg synes også de hjerter de var helt vildt søde, men jeg kunne ikke helt gennemskue hvordan man skulle lave dem.... Jeg må lige kigge på det igen, for de er fine da.

Finurligefinesser sagde ...

Meget fine og særligt i de farver. Det er skønt at de får et lidt stramt grafisk touch :-)

Annchen sagde ...

Hvor er de fine..:)
Dem tror jeg da også jeg skal ha' kreeret...
God weekend..

Slinkys skaberier sagde ...

Dem har jeg også nærstuderet, men har lige andre juleprojekter der står og banker på - bl a et juletræstæppe, inspireret af dit! Og ender alligevel med labgt fra at ligne, men synes det var sådan en god idé med et nyt og lidt mere funky tæppe til træet:)

Det bliver snart vist frem på bloggen:)