lørdag den 25. august 2012

Til Efteråret Strikkes.....


Efteråret nærmer sig på kalenderen og jeg kan mærke lysten til strik bobler lige så stille op derinde.

Farverne er valgt, pindene lagt frem ,besluttet hvad der skal strikkes har jeg også ,skal "bare" lige blive helt enig med mig selv om hvorledes....


Har du også strikkeplaner for efteråret og vinterens indeliv og lange aftener ?

Nyd Dagen

KH

19 kommentarer:

vidunderlige univers sagde ...

ja her bobler det osse - men mere i hækleuniverset ha ha..
Men synes jeg mangler inspiration, da jeg ikke hækler tøj - men mere sjove ting og sager..
Skønne skønne farver du har valgt i garn.
KH iben

Lene sagde ...

jeg har ikke strikkeplaner men bestemt hækle-planer og gerne med hæklede bobler. Det bliver dog ikke i hæklet beklædning (er alt for utålmodig), men puder kan man vel altid bruge ikke?

Zanne sagde ...

Yup- har den absolut fedeste strikkeplan meget længe.
Mit lillebitte problem er såmænd bare, at jeg tilsyneladende ikke kan finde det garn jeg skal bruge her i lille DK >:(((
Jeg skal bruge hørgarn med en løbelængde på 225 m/50 gr - og jeg har selv og kan kun finde det med løbelængde ca 130m/50 gr...

Nogen der kan hjælpe - så vil jeg blive/være så yderst taknemlig at det aldrig er set mage til!! ☺

Mariannel sagde ...

Her er der børnekjole på pindene - Bulle hedder den og er fra Ravelry.

Vedr ZANNE og hørgarn - prøv garn.dk - de har hørgarn i mange forskellige løbelængder :)

Dejlig weekend til jer og alle de andre ;)

Hanne sagde ...

Du kan tro der er planer :) jeg hækler og jeg skal prøve Rasmillas ynglingsgarn, der er så mange fine farver og det kradser det ikke. Et par halsklude og et nyt tæppe er med i planerne bla....

tusindfryd sagde ...

Kære Zanne jeg prøvede at google hørgarn og her http://www.hedenshørgarn.dk havde de i al fald rigtig meget i mange forskellige tykkelser så prøv at kigge forbi :-)

KH

Jytte sagde ...

Ja, jeg har også planer.
Min nabo, som er så utroligt hjælpsom, når computeren driller, ønsker sig en stor vintersweater med Fair Isle mønstre efter eget valg fra min samling. Og den glæder jeg mig helt vildt til at komme i gang med, når vi har fået garn hjem fra Skotland.
Men først skal jeg gtøre et strikkeprojekt færdig på papir. Min svigerdaters mor, som er en størrelse XL, vil gerne strikke også en Fair Isle trøje magen til en, jeg har strikket til hendes datter, i tyndt garn så den ikke fylder så meget.. Den opskrift lavede jeg i foråret bortset fra toppen af ærmerne, som drillede mig lidt; men nu må jeg altså se at få den færdig, for Ida vil gerne i gang.
Desuden har jeg tre sommertoppe- og bluser i gang.
Jeg mangler bare at strikke ryggen på den sidste og derefter finkæmme opskrifterne til udgivelse i min datters og mit netfirma til foråret.
Happy Knitting
Jytte
www.danishknitdesign.com

laj sagde ...

Jeg er meget til sjaler så det bliver nok hæklet og eller strikket.

flotte farver du har fundet

Louise sagde ...

Her står den på flere ting på en gang. Uldne huer, trøjejakke, flæsebluse i mohair str 3 år, og så cardigans t begge piger i alpaca striber fra isager. Uh de blir lækre

Louise sagde ...

Hvad Strikker du i ? Ser dejlig blødt ud på billedet. Er vild m ikke-kradsende uld garn

tusindfryd sagde ...

;-) jA NØGLERNE HER ER BABYNUMSE BLØDE, EN BLANDING AF MERINO OG SILKE

kh

byMLZ sagde ...

Lækre farver! Hvilket garn er det? Jeg mangler et ærme på en trøje til mig selv (Isager). Og jeg har en masse garn på lager, for jeg kan ikke modstå fristelsen, når jeg står i en garnbutik. :-) Så efterårets og vinterens strikketøj bliver en vest str 4 år til min yngste, og en kjole, en vest til mig og endnu en sweater til mig selv. Nu har ungerne nemlig fået nok og det må være min tur til lidt selvforkælelse. :-) Men jeg har en masse andre ideer og ønsker om ting, jeg gerne vil have på pindene, så jeg mangler bare lige lidt mere tid i døgnet.

Mig og Maya sagde ...

Har ikke nogen planer endnu, men kan mærke trangen til at lave noget til Frederikke er vokset det sidste stykke tid. Ved ikke endnu hvad det skal være, men gerne noget vamset, ensfarvet med lækkert struktur mønster og store knapper (nå, nu har jeg da vist en idé alligevel) sm hun kan bruge til at have over sig på elstra kolde dage. knus Heidi

Ulrikes-Smaating sagde ...

hej,
jeg syer lidt mere,som jeg strikker...
men alligevel skal jeg strikke flere hyggelige strømper til familien
... og mig :0)
jeg skriver min blog nu tosproget, dansk og tysk, og du er meget velkomne, at kigge ind, jeg glader mig...
kærlig hilsener
Ulrike

Linette sagde ...

Lige nu har jeg gang i 2 gange strikketøj.
En drengebluse i støvet grøn, str 4 år til gudbarnet og en limegrøn poncho med hæklede blomster til mig selv.
Så er der jo også lige div hækleprojekter der også er gang i :)
Jeg er endnu ikke så stærk i strikningen kunst men øver mig på livet løs...
(Har faktisk lige linket til en af dine strikkerier på min blog, da jeg synes blusen er mægtig lækker)

Rigtig god weekend, med og uden strikkepindene!!

-Linete

oversæt sagde ...

Synes jeg mangler inspiration, da jeg ikke hækler tøj..
kærlig hilsener
Lene

Linette sagde ...

hov nu kan jeg ikke end gang stave mit navn... :)

Endnu engang glædelig søndag og tak for dejlig læsning her på bloggen :)

-Linette

Haust sagde ...

Eg er endeleg komt i strikkemodus igjen, og er igang med stripete ullgenser til datter vår. Etter det står fleire prosjekt i kø - fanagenser til meg sjølv, halsar, sokkar, ullbukser...mykje å gle seg til!

Biletet ditt får det forresten til å klø litt ekstra i strikkefingrane. :)

Fortsatt god søndag til deg!

Mette sagde ...

Det kan du tro, Wenche. Flere planer end der er ledige indeaftener. God søndag!